CCOO fa una valoració molt positiva de la signatura del Conveni de la indústria de la fusta de Barcelona

Sindicat majoritari al sector

Dimarts 11 de juny CCOO de Catalunya hem signat el Conveni de la indústria de la fusta per als anys 2018-2020. CCOO, sindicat majoritari al sector, fem una valoració molt positiva de l’acord assolit, que afecta més de 12.500 treballadores i treballadors a la província de Barcelona.

L’acord arriba després de 18 mesos de negociacions, i després que els treballadors del sector no tinguessin increment salarial des del 2014, fruit de la manca de negociació a escala estatal. El conveni estableix increments salarials de l’1,2 % per a l’any 2018, del 2,2 % per a l’any 2019, i del 2,6 % per a l’any 2020. D’aquesta forma, a partir del 2020, el salari mínim del sector serà superior a 19.300 euros anuals, i els salaris dels grups professionals 5 i 6, on es troben la majoria dels treballadors del sector, se situa en 22.814 i 21.277 euros anuals, respectivament.

També s’estableixen importants avenços, entre d’altres, en matèria de conciliació, millores en permisos i calendari laboral. A més, l’acord suposa culminar un llarg procés d’unificació de categories a grups professionals.

CCOO de Catalunya destaquem la importància del conveni com a marc regulador de les condicions laborals i salarials del sector, essent aquest un sector industrial en creixement i en procés de transformació.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 12 de juny de 2019