Decret llei 9/2019, de mesures en matèria de contenció de rendes en els contractes d'arrendaments d'habitatge

CCOO i UGT de Catalunya ens hem reunit amb la consellera de Justícia per valorar la limitació dels preus dels lloguers de l'habitatge

El passat 5 de juny, CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya ens vam reunir amb la consellera de Justícia de la Generalitat, Ester Capella, i el director general de Dret i d’Entitats Jurídiques, Xavier Bernadí, per exigir una major participació dels sindicats majoritaris, en tant que som interlocutors fonamentals en els àmbits de concertació social, en el que esperem que sigui la tramitació a projecte de llei d’aquesta iniciativa de limitar el preu de lloguers a Catalunya.

La limitació del preu dels lloguers de l’habitatge és una de les reivindicacions socials que hem perseguit en els últims anys, com a part del nostre compromís social i la nostra lluita contra la precarietat i la desigualtat. Considerem que és una acció clau i necessària davant dels abusos dels grans propietaris i l’especulació immobiliària.

Per això, valorem positivament que hi hagi una proposta inicial per dur-la a terme. No obstant, considerem que, en principi, aquest decret presenta limitacions i pateix la manca de mecanismes i instruments efectius per garantir, a la classe treballadora i a les famílies en situació vulnerable, l’accés ple a un habitatge digne i adequat amb un lloguer assequible.

En breu presentarem les nostres consideracions sobre aspectes que cal millorar, i confirmem la nostra voluntat de continuar, amb unitat d’acció, fent el seguiment a la evolució d’aquest decret. Confiem en el compromís d’una participació conjunta que permeti defensar el dret a l’habitatge i la seva funció social.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 7 de juny de 2019