CCOO guanya una sentència contra l’assetjament sexual que va patir una treballadora que, a més, va ser acomiadada estant embarassada

Vincci Hoteles, SA

El Jutjat Social número 3 de Barcelona ha estimat la demanda d’una treballadora de Vincci Hoteles, SA, que va denunciar assetjament sexual a l’empresa, i que a més va ser acomiadada posteriorment estant embarassada. La sentència obliga l’empresa a readmetre la treballadora i a abonar-li una indemnització de 10.000 euros per danys i perjudicis. La demanda va ser interposada mitjançant el Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO de Catalunya.

La treballadora demandant va enviar una carta a l’empresa informant que havia estat assetjada sexualment per un treballador de l’empresa i també del contingut d’una reunió mantinguda amb el director i altres membres directius on se li va demanar que no denunciés, sense que tampoc se li facilités el protocol d’assetjament. Posteriorment, la treballadora també va informar que estava embarassada i setmanes després va ser acomiadada. En cap moment es va aplicar cap protocol establert a l’empresa en casos d’assetjament sexual.

CCOO de Catalunya considera molt positiva aquesta sentència, ja que valora l’actitud valenta de la treballadora, que va decidir no callar i denunciar mitjançant el Gabinet Tècnic Jurídic del sindicat l’assetjament i la discriminació patida a l’empresa i posar fi a actituds masclistes en l’àmbit laboral.

Si voleu accedir a la sentència ens la podeu demanar a l’Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya: 93 481 29 05.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 5 de juny de 2019