CCOO convoca vaga a Mascaró Morera, S.L., per exigir el compliment del conveni de transport de mercaderies

Tots el dilluns dels mesos de juny, juliol i agost al recinte de la zona d’activitats logístiques (ZAL) de Barcelona (passatge d’Aral, 112)

Aquest dilluns 3 de juny comença una vaga laboral a Mascaró Morera, S.L., de 24 hores, que es perllongarà tots els dilluns del període d’estiu, per al compliment del conveni de transport de mercaderies per carretera de la província de Barcelona i resta dels compromisos acordats amb la representació sindical.

L’empresa Mascaró Morera (ubicada al recinte de la zona d’activitats logístiques (ZAL) de Barcelona (passatge d’Aral, 112) realitza majoritàriament transport de mercaderies a les Illes Balears,  i obliga a fer jornades excessives a la plantilla els mesos d’estiu, quan més augmenta el trànsit de mercaderies. Però per contra continua sense complir les condicions laborals i econòmiques que s’estableixen al conveni sectorial de transport de mercaderies, com ara que no paguen el complement de lloc de treball, tot i el compromís adquirit amb l’anterior comitè d’empresa.

S’obliga la plantilla a realitzar funcions alienes a la seva categoria. No es paguen les dietes al preu estipulat en el conveni, s’exigeix presentació de tiquet sense estar-hi obligats i algunes persones no les perceben tot i tenir-hi dret. S’incompleix la normativa de seguretat i higiene posant en risc la salut i la seguretat de les persones treballadores que ja tenen de per si un major risc a patir accidents. Es discriminen els treballadors i les treballadores en el cobrament d’incentius, ja que com que no hi ha un criteri clar hi ha molta diferència entre les quantitats percebudes i, fins i tot, algunes persones treballadores no les cobren.

A més d’aquests motius hi ha més raons per les quals la plantilla, amb suport de CCOO, s’ha vist obligada a convocar aquesta vaga, com ara la persecució i discriminació dels treballadors i els seus representants, la ingerència en el procés electoral sindical, l’actitud dictatorial, els acomiadaments arbitraris, etc.

Barcelona, 30 de maig de 2019