Preacord a l’empresa Total Petrochemicals

Es desconvoca la vaga prevista per avui dijous, 30 de maig

Durant el dia d’ahir, es va arribar a un preacord en l’empresa Total Petrochemicals, en el seu centre del Prat de Llobregat, pel que fa a l’expedient de regulació d’ocupació (ERO) presentat per l’empresa per al tancament de l’activitat de la planta.

El preacord estableix els següents punts:
1. Indemnitzacions de 57 dies per any treballat amb un topall de 42 mensualitats.
2. Un lineal per any treballat de 750 euros fins als 24 anys d’antiguitat. A partir dels 25 anys, el lineal serà de 1.500 euros.
3. Un pla de rendes:
– Treballadors/es de 54 anys, el 88% del salari net fins als 62 anys.
– Treballadors/es de 55 anys: el 88% del salari net fins als 63 anys.
– Treballadors/es de 56 i 57 anys: el 90% del salari net fins als 63 anys.
– Treballadors/es de 58 anys: el 93% del salari net fins als 63 anys.
– Treballadors/es de 59, 60 i 61 anys: el 95% del salari net fins als 63 anys.
En tots els casos, excepte en els majors de 59 anys, l’empresa assumeix el cost del conveni especial.

Aquest acord serà sotmès a assemblea de treballadors/es demà divendres, 31 de maig. Així mateix, queda anul·lada la convocatòria de vaga d’avui i les concentracions previstes.

Des de CCOO valorem molt positivament la feina feta pels representants del nostre sindicat a la taula de negociació i l’acord assolit, en un procés que no ha estat exempt de dificultats.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 30 de maig de 2019