Comença el procés participatiu de l’Agenda Urbana de Catalunya

CCOO de Catalunya forma part de la plataforma impulsora de l’Agenda Urbana de Catalunya

Durant les últimes dècades, el món ha desenvolupat una forta concentració de la població a les zones urbanes, i segons estudis de les Nacions Unides es preveu que aquesta concentració vagi en augment. En el cas de Catalunya, gairebé el 80 % de la població viu a municipis de més de 10.000 habitants, i la influència de les àrees urbanes s’estén més enllà dels límits físics de les nostres ciutats per abastar tot el territori.

L’Agenda Urbana de Catalunya és el marc estratègic de referència per a les polítiques públiques de la Catalunya urbana en les properes dècades i ha de donar respostes als reptes i a les oportunitats des d’un enfocament multinivell, pluridisciplinari i amb una visió integrada i holística.

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya ha iniciat el procés participatiu, del qual forma part CCOO de Catalunya, per elaborar la diagnosi dels principals reptes per a l’Agenda Urbana de Catalunya. La participació es pot realitzar tant de forma presencial, assistint a les sessions de treball, com també en línia, a través de la plataforma de participació de la Generalitat.

En l’inici global del procés us animem a difondre i a recomanar la inscripció a la primera de les sessions de treball presencials, que tractarà sobre processos metabòlics, i es durà a terme el proper 6 de juny a l’Hospitalet de Llobregat

D’altra banda, també us encoratgem a participar a través de l’espai de participació virtual, que s’anirà activant de forma sincrònica amb les sessions de treball al territori.

Feu clic per veure:
– el cartell de l’Agenda Urbana de Catalunya
– el programa de la sessió presencial del 6 de juny de l’Agenda Urbana de Catalunya: ‘Processos metabòl·lics’
– el calendari del procés participatiu de l’Agenda Urbana de Catalunya

Per a més informació agendaurbana.cat
També pots seguir l’Agenda Urbana de Catalunya a Twitter amb l’usuari @AgendaUrbanaCat o el hashtag #FemAgendaUrbana