Manifest de CCOO de Catalunya amb motiu del Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones (28 de maig)

Les dones volem viure amb salut

Foto La desigualtat entre homes i dones es produeix també en termes de salut. El domini de la societat patriarcal, que es resisteix a perdre poder, actua de manera perillosa per a la salut de les dones.

El món del treball és un factor clau per lluitar contra les desigualats. Les malalties professionals, reconegudes i no reconegudes, constitueixen una font de dolor per a moltes dones, i, en canvi, reben una ínfima atenció institucional i un tractament molt deficient. L’augment dels accidents de treball in itinere i vinculats a la contractació temporal afecten més les dones que els homes.

Processos naturals com l’embaràs, el part i la menopausa esdevenen excessivament instrumentalitzats, amb intervencions abusives i medicalitzades. L’anticoncepció s’ha centrat preferentment en les dones, amb tractaments hormonals que presenten molts efectes secundaris. Cal aplicar sense demora les directives de l’OMS i del Consell d’Europa en relació amb l’autonomia i el consentiment informat de l’embaràs i el part.

Feu clic per veure el manifest de CCOO de Catalunya amb motiu del 28 de maig, Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones: 'Les dones volem viure amb salut'
24/05/2019