CCOO dona suport a la manifestació de la plataforma “Cap tancament ni augment de ràtios al Poble-sec” per denunciar la supressió d’una línia de P3 a l’escola Mossèn Jacint Verdaguer de Barcelona

Demà dijous, 23 de maig, davant la subdelegació del Govern a Barcelona

La Federació d’Educació de CCOO dona suport a la mobilització que la plataforma “Cap tancament ni augment de ràtios al Poble-sec” ha convocat per denunciar l’augment de ràtios a les aules i, a la vegada, el tancament d’una aula de P3 a l’escola Mossèn Jacint Verdaguer.

El Departament d’Educació i el Consorci d’Educació de Barcelona han comunicat a les escoles del districte de Sants-Montjuïc que hi ha un augment de ràtio de tots els P3 a 26 alumnes ampliables segons les noves matriculacions. És fàcil imaginar aules de P3 de 27, 28, 29 alumnes… en funció de la matrícula viva a partir de setembre.

Paral·lelament a Poble-sec se suprimeix una aula de P3. No s’entén aquesta decisió, ja que ben lluny d’afavorir l’escola inclusiva, tal com havien promès, potencia la segregació escolar. La nova matrícula que es produeix al llarg del curs pot forçar a obrir l’aula que ara s’ha tancat i, en conseqüència, que es concentri tot l’alumnat nouvingut.

La supressió d’una aula de P3 no afecta només una escola, sinó que afecta totes les de la zona i denota, com ho fa també l’augment de la ràtio a 26, que el Consorci d’Educació de Barcelona ha optat per rebaixar la qualitat de totes les escoles públiques davant l’augment de demanda d’aquestes places.

Malauradament, aquesta mena de polítiques en relació amb la gestió de l’educació pública no són extraordinàries i comporten greus atacs al dret a gaudir d’una plaça d’educació pública que tenen les famílies de la ciutat. Així com passa al Poble-sec, també hi ha famílies afectades a altres barris de la ciutat, uns fets que CCOO, juntament amb la FAPAC i altres sindicats fa anys que denuncien.

És per això que les famílies que defensen l’escola pública es trobaran demà a l’escola Mossèn Jacint Verdaguer, carrer de Lleida, 32, a les 17.30 hores, per sortir en manifestació. Posteriorment, la plataforma atendrà els mitjans d’informació a les 18 hores a la seu de la Coordinadora d’Entitats del Poble-sec, carrer d’Elkano, 24.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 22 de maig de 2019