CCOO participa en el Congrés de la Confederació Europea de Sindicats

Javier Pacheco forma part de la delegació de CCOO a escala estatal

Una delegació de CCOO encapçalada pel secretari general, Unai Sordo, i de la que forma part Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, participa en el 14è Congrés de la Confederació Europea de Sindicats (CES) que se celebra del 21 al 24 de maig a Viena. El congrés, al qual acudeixen representants de les 90 organitzacions nacionals i les 10 federacions afiliades a la CES, ha d’aprovar el Programa d’acció de la CES 2019-2023 i el Manifest de Viena, que recull les principals claus de l’activitat sindical europea per al proper període.

Es pot seguir el Congrés de la CES en directe.

El Congrés de la CES té lloc en un context difícil. La situació política a Europa i al món no afavoreix els interessos de la classe treballadora. L’avanç de partits d’extrema dreta i neofeixistes a Europa posa en perill l’estat del benestar, aconseguit de manera desigual als diferents països de la UE, el model social europeu i la mateixa democràcia.

Del 26 al 28 de maig (a Espanya, el 26), coincidint pràcticament amb la clausura del Congrés de la CES, se celebraran eleccions al Parlament Europeu. En aquesta perspectiva, el congrés tractarà d’alertar del risc que representen aquests partits ultraconservadors que s’aprofiten de la difícil situació per la qual travessen els treballadors i treballadores europeus, a causa de les polítiques d’austeritat implementades a tots els països de la UE.

A més de les delegacions sindicals representants de les 90 organitzacions nacionals i les 10 federacions afiliades a la CES, hi intervindran, en diferents panells, convidats procedents del sindicalisme internacional, així com experts en alguns dels temes que es debatran durant el congrés.

Entre els convidats s’hi troben també persones de la política i del món acadèmic, com el primer ministre de Portugal, Antonio Costa, l’economista i guanyador d’un Premi Nobel, Joseph Stiglitz o l’exministre de Treball, Ocupació i Economia Social i Solidària de Luxemburg, Nicolas Schmit. Tots ells intervindran en els debats.

El congrés aprovarà el Programa d’acció 2019-2023 que s’ha estat discutint als òrgans de direcció de la CES durant l’últim any. També s’adoptarà el Manifest de Viena, que recull les principals claus del que serà l’activitat sindical europea per al proper període.

Finalment, es votaran les candidatures als òrgans de direcció. Tot i que, segons la tradició de la CES, la proposta de candidatures ja ha estat consensuada, el congrés ha de ratificar formalment les designacions mitjançant el procediment de votació establert en els Estatuts.

Luca Visentini serà reelegit per a un nou mandat com a secretari general.