CCOO aconsegueix a Konecta la conversió en indefinits de més de 51 contractes de treball celebrats en frau de llei

Accions de CCOO per a l’eradicació de la precarietat en les empreses en el sector de contact center

Les accions contínues de CCOO fan possible la conversió de la contractació temporal fraudulenta a la indefinida. A Konecta, CCOO davant la Inspecció del treball acumula en més de 100 conversions a indefinits des de 2016 i en MST Contact Center la conversió de 67 treballadors a través d’aconseguir un acord. La pràctica abusiva de la temporalitat i precarietat sota la figura mal utilitzada del contracte d’Obra o servei, lamentablement està estesa en el conjunt del sector de Contact Center.

En la mateixa línia d’actuació sindical, CCOO ha signat l’acord aconseguit a MST Contact Center, al costat d’altres sindicats, de la conversió de 67 contractes d’obra i servei a indefinits a partir del proper 1 de juny.

CCOO ha denunciat reiteradament l’abús d’aquest tipus de contractes per a treballs i serveis determinats, quan en realitat la persona treballadora no realitza o excedeix dels mateixos, per la qual cosa haurien de ser contractes com a indefinits o “fixos”.

Aquestes denúncies interposades per CCOO a Konecta, comporten sancions a les empreses per la Inspecció de Treball en tots i cadascun dels mateixos, en els quals s’ha obert acta d’infracció i la consegüent conversió dels contractes, per la qual cosa a Konecta s’acumulen més de 100 conversions en indefinits des del 2016.
CCOO lamenta que empreses com KONECTA i altres del sector de Contact Center només actuïn en qüestions com aquestes quan són obligades per l’autoritat laboral i després de les accions del sindicat en defensa de les condicions de contractació i treball de les plantilles. Per això, CCOO manté el seu treball de vigilància i denúncia d’aquestes males pràctiques fins a la seva completa eradicació.

Barcelona, 17 de maig de 2019