CCOO d’Indústria aconsegueix el compromís del Grupo Jorge de regularitzar la situació laboral de la plantilla

Internalització de treballadors i treballadores a l’empresa principal

Durant el dia d’avui, 15 de maig de 2019, s’ha celebrat una reunió entre la direcció del Grupo Jorge, CCOO d’Indústria i la Direcció de Treball de la Generalitat per donar compliment als acords assolits el passat 24 de juliol del 2018.

En aquesta reunió s’ha arribat a un acord pel qual s’estableix la internalització dels treballadors i treballadores que formaven part de l’empresa Axparia S.L. a Santa Eugènia i a Mollerussa, i que a partir d’ara han de pertànyer al Grupo Jorge, a través d’una subrogació directa.

Mitjançant aquest acord, es dona compliment efectiu als compromisos adquirits i que seran efectius a partir de l’1 de juliol d’aquest any, i es tanca la comissió de seguiment creada entre CCOO d’Indústria, el Grupo Jorge i la Generalitat de Catalunya.

CCOO d’Indústria valorem de manera molt positiva l’acord aconseguit, per la transcendència positiva que tindrà en els treballadors i treballadores, compromís adquirit que no ha estat exempt de dificultats, però que suposa deixar enrere una situació d’irregularitat i inestabilitat.

L’objectiu de CCOO ha estat en aquest cas molt clar, que els treballadors i treballadores passin al règim general de la Seguretat Social, puguin emparar-se en un marc de conveni col·lectiu de referència i passin a formar part de l’empresa principal, i deixin al marge l’anterior situació de precarietat laboral que s’arrossegava.

S’adjunta l’acta de la reunió d’avui.

Barcelona, 15 de maig de 2019