Internalització de treballadors i treballadores a l'empresa principal

CCOO d'Indústria aconsegueix el compromís del Grupo Jorge de regularitzar la situació laboral de la plantilla

Foto Durant el dia d’avui, 15 de maig de 2019, s’ha celebrat una reunió entre la direcció del Grupo Jorge, CCOO d’Indústria i la Direcció de Treball de la Generalitat per donar compliment als acords assolits el passat 24 de juliol del 2018.

En aquesta reunió s’ha arribat a un acord pel qual s’estableix la internalització dels treballadors i treballadores que formaven part de l’empresa Axparia S.L. a Santa Eugènia i a Mollerussa, i que a partir d’ara han de pertànyer al Grupo Jorge, a través d’una subrogació directa.

Mitjançant aquest acord, es dona compliment efectiu als compromisos adquirits i que seran efectius a partir de l’1 de juliol d’aquest any, i es tanca la comissió de seguiment creada entre CCOO d’Indústria, el Grupo Jorge i la Generalitat de Catalunya.

CCOO d’Indústria valorem de manera molt positiva l’acord aconseguit, per la transcendència positiva que tindrà en els treballadors i treballadores, compromís adquirit que no ha estat exempt de dificultats, però que suposa deixar enrere una situació d’irregularitat i inestabilitat.

L’objectiu de CCOO ha estat en aquest cas molt clar, que els treballadors i treballadores passin al règim general de la Seguretat Social, puguin emparar-se en un marc de conveni col·lectiu de referència i passin a formar part de l’empresa principal, i deixin al marge l’anterior situació de precarietat laboral que s'arrossegava.

S'adjunta l'acta de la reunió d'avui.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 15 de maig de 2019