Els treballadors i treballadores de Befesa Aluminio convoquen vaga indefinida a partir del 17 de maig

Política de relacions laborals retrògrada

Els treballadors i treballadores de l’empresa Befesa Aluminio, de la planta de les Franqueses del Vallès, han decidit convocar una vaga indefinida per l’actitud de l’empresa d’utilitzar pràctiques abusives i de xantatge per imposar una política de relacions laborals retrògrada.

Casos concrets com no lliurar un calendari de treball a la plantilla si no s’accepten mesures unilaterals com aplicació de flexibilitat, borsa horària i doble escala salarial, són alguns exemples de la seva actitud.

L’incompliment de les normes més bàsiques de les relacions laborals per part de Befesa, al costat de polítiques en matèria de prevenció de riscos poc ortodoxes, ha provocat que la plantilla de l’empresa hagi decidit convocar aquesta vaga indefinida, que començarà el proper 17 de maig.

Des de CCOO, esperem que la direcció de l’empresa recapaciti i normalitzi les relacions laborals amb la representació dels treballadors i treballadores, per tal de poder reconduir la situació.

Barcelona, 13 de maig de 2019