Insta l’empresa a negociar i acordar un conveni propi de la línia en uns termes i unes condicions similars al de la xarxa principal

El Sector Ferroviari de CCOO de les Terres de Lleida alerta de la greu manca de maquinistes a la línia d’FGC de Lleida – la Pobla de Segur, que es pot produir a finals d’aquest mes i que pot comportar la supressió de trens o la subcontractació d’empreses externes per conduir-los.

Actualment d’una plantilla de 13 maquinistes només en queden 10, ja que 2 han passat a Renfe i 1 s’ha desvinculat de l’empresa. A finals d’aquest mes està previst el pas a Renfe de 5 maquinistes més, de manera que en quedarien 5 en plantilla, clarament insuficients per a l’explotació actual del servei.

Les principals causes d’aquest èxode són les condicions de treball i les salarials, ja que un maquinista de la línia Lleida – la Pobla percep al voltant de 7.000 euros anuals menys que els seus companys de la xarxa principal de FGC, tot i fer les mateixes funcions, i uns 9.000 euros anuals menys si ho comparem amb els maquinistes de Renfe. A més, han d’acreditar una llicència de conducció de tipus B per poder circular per la xarxa d’interès general, que és necessària per poder prestar servei a l’estació de Lleida Pirineus.

Actualment, a tots els treballadors de la línia, els és d’aplicació el Conveni de turisme i muntanya de FGC, clarament inadequat, ja que la línia està integrada dins de l’ATM de l’àrea de Lleida i s’atenen les necessitats de mobilitat obligada de la població.

Per tot això, sol·licitem a FGC, reposar immediatament les vacants de maquinistes, negociar i acordar un conveni propi en uns termes i condicions similars al que hi ha dins de la mateixa empresa a la xarxa principal, i posar fi a la discriminació pel que fa a condicions de treball i salarials que pateixen reguladors i maquinistes que treballen a la línia de Lleida – la Pobla de Segur en comparació als seus companys de la xarxa principal.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 9 de maig de 2019