CCOO i UGT convoquen una concentració el dimecres 8 de maig per denunciar la situació que pateixen les treballadores i els treballadors del sector de residències, centres de dia i llars per a persones amb discapacitat

A la Plaça de Sant Jaume de Barcelona a les 11 del matí

Els sindicats representatius al sector (CCOO i UGT) convoquen a tots els delegats, afiliats i treballadors del sector de residències, centres de dia i llars per a persones amb discapacitat, a una concentració el proper dimecres 8 de maig a les 11 del matí a la plaça de sant Jaume de Barcelona.

El motiu d’aquesta concentració és denunciar els 10 anys de retallades que pateixen les i els treballadors de residències, centres de dia i llars per a persones amb discapacitat intel·lectual.

També la situació insostenible a la que els està portant l’Administració (Departament de treball, afers socials i família) i la patronal (Coordinadora de profunds de centres per a persones amb discapacitat intel·lectual de Catalunya) degut a taules salarials congelades des de 2009, l’acord entre patronal i administració (sense parlar amb la part sindical) per flexibilitzar les ràtios un 8%, és a dir una sobrecàrrega de feina en atenció directa, a més d’una retallada del 3,5 % sobre les tarifes públiques des de 2012 per a residencies i del 4,5% per a les llars.

Aquesta és la realitat d’aquesta última dècada per aquest col·lectiu de treballadors i treballadores que atenen a persones amb discapacitat intel·lectual: Més per menys, així de senzill, i així de dur. El col·lectiu ha vist disminuït el poder adquisitiu al voltant d’un 25% en aquest temps i és gràcies al sobreesforç i el sacrifici dels treballadors i les treballadores que es manté amb un mínim de dignitat i qualitat l’atenció a les persones amb discapacitat. Però tot té un límit i estan a punt del col·lapse.

Sembla que ni patronal ni administració pensen fer res per posar fi a aquesta situació, per tant el sector de residències, centres de dia i llars per a persones amb discapacitat exigeix:
– Que l’administració augmenti els mòduls econòmics actualitzant-los després de 10 anys congelats per tal de dignificar l’atenció a les persones amb discapacitat.
– Que la patronal mostri bona fe a la negociació del conveni amb millores laborals i salarials que ja estan plantejades a la plataforma pel nou conveni i que no faci una deixadesa de les seves legitimitat i responsabilitat.
– Que tots dos comencin a revertir aquesta situació insostenible i deixin de fer que tot recaigui a sobre els treballadors i treballadores del sector.

I per reclamar tot això inicien les mobilitzacions amb la concentració del dimecres 8 de maig, a les 11 del mati a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 6 de maig de 2019