CCOO de Lleida denuncia que l’Ajuntament de Camarasa vulnera els drets sindicals i laborals dels seus treballadors i treballadores

Assetjament laboral

Els responsables sindicals de CCOO a l’Ajuntament de Camarasa, a causa del nombre de queixes rebudes de dos treballadors d’aquest ajuntament, afiliats a CCOO, i que formen part de la brigada municipal d’obres, van activar un seguit d’accions sindicals encaminades a resoldre els problemes de la manera menys lesiva possible per a ambdues parts. Aquestes accions consistien a intentar una mediació per resoldre un seguit de greuges discriminatoris de caràcter molt greu dins l’àmbit laboral, amb la finalitat d’evitar la interposició de les denúncies davant la Inspecció de Treball i l’autoritat judicial en matèria laboral.

Segons CCOO, la situació laboral que estan vivint actualment dos dels treballadors públics de l’Ajuntament de Camarasa és insostenible, ja que s’està exercint sobre ells un assetjament laboral continuat, amb la privació dels seus drets laborals i sindicals.

Tot això aprofitant la superioritat de la qual creu que gaudeix l’actual equip de govern cap als treballadors, i utilitzant eines com el silenci davant les sol·licituds presentades per escrit i que han estat registrades formalment, així com el desinterès per la resolució de conflictes.

El responsable del Sector de l’Administració Local de CCOO de Lleida, en una reunió mantinguda amb l’equip de govern, encapçalat per l’alcaldessa, el mes març, va ser informat que el problema dels treballadors de la brigada municipal era concretament la persona que exercia la tasca sindical i que s’estaven plantejant seriosament la seva continuïtat.

Davant d’aquest fet, el sindicat denuncia la vulneració no sols dels drets laborals dels treballadors, sinó també dels sindicals.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 30 d’abril de 2019