Plataforma en defensa del dret a l'atenció de les persones dependents

Foto El 2012, el Govern central del PP va portar a terme una política de retallades per debilitar el sistema de dependència. Aquesta política continua encara ara, i malgrat que ha augmentat el nombre de persones que necessiten l’atenció a la dependència, no s’ha recuperat el pressupost previ a les retallades. A Catalunya no hi va haver cap voluntat decidida de compensar les retallades del Govern central. Al contrari, es van disminuir les prestacions i es van modificar les ràtios, cosa que va afectar de manera directa la qualitat dels serveis i les condicions laborals de les treballadores i els treballadors del sector.

Catalunya és la segona comunitat autònoma després de Canàries en volum de persones en llista d’espera i sol·licituds pendents de valoració. En aquest sentit, es calcula que hi ha al voltant de 74.000 persones afectades.

Feu clic per descarregar-vos el manifest de la Plataforma en defensa del dret a l'atenció de les persones dependents en format PDF
30/04/2019