Vaga dels treballadors i treballadores del SEM per als dies 7 i 8 de maig

Amb suport de CCOO

Adjuntem comunicat dels Comitès d’empresa del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM):

Els Comitès d’empresa del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) han convocat vaga pels propers dies 7 i 8 de maig de 2019 com a conseqüència de l’incompliment de part del seu conveni col·lectiu vigent i per la negativa de la direcció a l’increment retributiu establert al Decret 3/2019, que s’està aplicant a tot el sector públic excepte al SEM.

El Departament de Salut ha manifestat reiteradament la recuperació dels drets dels empleats públics, sempre posant com exemple l’increment retributiu d’aplicació als seus treballadors/es. Ara el SEM, entitat pública i dirigida pel propi Servei Català de la Salut, condiciona aquest increment a la negociació d’un conveni col·lectiu a la baixa amb la pèrdua conseqüent de drets i condicions laborals, sense respectar allò que s’ha aplicat a la resta del sector públic on s’han incrementat els salaris sense condicions de cap mena.

En els darrers anys els treballadors/es del SEM hem fet front a les retallades. Hem assumit nous encàrrecs de gestió sense que això hagi suposat cap increment en l’estructura de plantilla dels treballadors/es tot i l’increment de la demanda assistencial. Al mateix temps hem assumit la manca de professionals, el que ha suposat un augment tant de la responsabilitat com de l’activitat assistencial, amb la conseqüent repercussió en la salut laboral dels treballadors, mentre veiem que el que sí s’ha incrementat és el nombre de càrrecs directius i el salari de la nova gerència, en un 15%.

En un acte de responsabilitat, durant els darrers anys hem assumit aquesta manca de recursos en silenci. Mai farem a la ciutadania hostatge de reivindicacions laborals però ara tenim un greu problema i la situació és insostenible. És necessari un conveni que millori les condicions laborals per tal que els treballadors/res no siguin qui assumeixin retallades encobertes i també necessitem el recursos adequats per tal d’evitar la reducció de la qualitat assistencial. Aquesta vaga ha de fer visible la situació real del SEM lluny de la propaganda d’empresa o del màrqueting oportunista del directiu de torn.

Barcelona, 30 d’abril de 2019