CCOO de Catalunya demana al PSOE que conformi un govern d’esquerres

Valoració de les eleccions generals del 28 d’abril del 2019

Des de CCOO valorem molt positivament l’alta participació, en especial a Catalunya, a les eleccions generals d’ahir, 28 d’abril del 2019. La campanya sindical que instava els treballadors i treballadores a votar les esquerres ha contribuït a aquests resultats.

El vot d’esquerres ha aturat un govern de dretes amb el suport de la ultradreta, però l’entrada al Congrés de Vox és una mala notícia que requereix el compromís de les forces polítiques democràtiques per aïllar les seves actuacions i que la seva presència a les institucions acabi sent un parèntesi sense continuïtat.

CCOO crida a manifestar-se el dia 1 de Maig per exigir la derogació de la reforma laboral i l’erradicació de la desigualtat i la precarietat al proper govern.

CCOO de Catalunya insta el PSOE a conformar un govern progressista, estable, que entomi el reptes de fer front a les reformes fiscal, laboral i de pensions, aspectes fonamentals per recuperar l’agenda per a la reconstrucció d’un nou contracte social, on les propostes del sindicat, que van quedar bloquejades a les taules del diàleg social per l’avançament electoral, segueixen vigents; un govern que afronti els reptes centrals del país, la crisi territorial, la digitalització, el canvi climàtic i la igualtat de gènere, entre d’altres.

El nou Govern de l’Estat ha d’avançar en drets i llibertats, derogant la “llei mordassa” i modificant el Codi penal, que encotilla el dret de vaga i ofega la llibertat d’expressió i de manifestació.

La ciutadania ha votat majoritàriament a favor de la serenitat i en contra de la crispació i la regressió en drets. Aquests resultats avalen les polítiques de negociació per trobar vies d’acord en les relacions de Catalunya amb Espanya, deure ineludible del nou Govern espanyol. Això també passa a Catalunya. Els resultats de Catalunya, fonamentats en una participació molt alta, donen la victòria clara als partits d’esquerres, que, alhora, han estat els partits més inclinats a evitar el trencament de la convivència a Catalunya i buscar sortides negociades. El Govern de Catalunya n’ha de prendre bona nota i actuar en conseqüència, prioritzant les polítiques socials i abandonant la inacció que està disparant la desigualtat i la pobresa. S’obre la porta a un recorregut que permeti enfortir l’autogovern de Catalunya, repensant l’arquitectura institucional, millorant la seva qualitat democràtica i la seva eficiència en la garantia dels drets i dels serveis públics.

CCOO de Catalunya pensa que bona part de l’augment de la participació es deu a la mobilització del vot feminista. Les polítiques d’igualtat i les polítiques de base feminista són imprescindibles per aconseguir benestar i llibertat per a tota la població.

Cal acabar el cicle electoral, amb les eleccions municipals i europees del proper 26 de maig, que són fonamentals en el conjunt del sistema de presa de decisions, des de l’àmbit local fins al global.

La classe treballadora ha de seguir mobilitzada. El compromís de les persones sindicalistes, empresa per empresa, és fonamental per evitar les mentides i les falses esperances de l’extrema dreta. Encara podem evitar que entrin als ajuntaments i al Parlament Europeu.

Fem una crida a participar a les manifestacions a tota Catalunya el Primer de Maig, per seguir amb la mobilització, a les empreses, a les urnes i als carrers. Primer les persones.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 29 d’abril de 2019