CCOO de Catalunya i la UGT de Catalunya organitzem el seminari “El món del treball davant el repte de l’adaptació al canvi climàtic”, dins del projecte europeu Life Clinomics

Javier Pacheco i Camil Ros clouran les jornades el dijous 11 d’abril, a les 13 hores, al Centre Cívic Convent de Sant Agustí de Barcelona (c/ Comerç, 36)

Els dies 10 i 11 d’abril, CCOO de Catalunya i la UGT de Catalunya organitzem el seminari sindical “El món del treball davant el repte de l’adaptació al canvi climàtic”, al Centre Cívic Convent de Sant Agustí de Barcelona (c/ Comerç, 36).

Entre d’altres, hi haurà ponències i debats sobre l’impacte del canvi climàtic en el món del treball; canvi climàtic i salut; oportunitats d’ocupació en els sectors agroramaders, forestal, turístic i pesquer; experiències d’adaptació al canvi climàtic, i sindicalisme europeu i transició justa. La cloenda del seminari tindrà lloc el dijous 11 d’abril a les 13 hores i anirà a càrrec del secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, i del secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros.

Aquest seminari forma part del projecte europeu Life Clinomics, que té per objectiu generar processos d’adaptació de les empreses i els municipis al canvi climàtic, tot intentant minimitzar el seu impacte, millorar la competitivitat i augmentar l’ocupació. El projecte se centra en tres territoris/ecosistemes (la comarca de l’Alt Penedès, la reserva de la biosfera del Montseny i la reserva de la biosfera de les Terres de l’Ebre) i en tres sectors econòmics vinculats al medi natural i amb vulnerabilitats i oportunitats significatives davant del canvi climàtic: el pesquer, l’agroforestal i el turístic.

El projecte està subvencionat per la Unió Europea i coordinat per la Diputació de Barcelona, i els socis que en formem part som CCOO de Catalunya, la UGT de Catalunya, Unió de Pagesos, la Cambra de Comerç de Barcelona, el Consell Comarcal de l’Alt Penedès, l’Oficina Catalana del Canvi Climàtic i el Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l’Ebre (COPATE).

Un altre dels objectius del projecte és aconseguir la seva transferibilitat a nous territoris de l’arc mediterrani, mitjançant el compromís d’altres sindicats de replicar la metodologia o les accions clinomics als seus països. En aquest sentit, participaran com a convidats al seminari diversos sindicats italians i un de marroquí.

Trobareu el programa a Internet:

Barcelona, 9 d’abril de 2019

Agenda: