La plantilla del Consell Comarcal del Segrià denuncia la manca de voluntat negociadora de la direcció del consell

El col·lectiu de treballadors i treballadores del Consell Comarcal del Segrià (CCS) vol manifestar el profund malestar per la política laboral que s’està duent a terme en aquest ens local.

Centren les seves queixes en la precarietat laboral, els salaris desiguals, l’escassa valoració de la feina i la nul·la voluntat de negociació per part de la patronal que incompleix acords plasmats al pacte de conveni.

La representació sindical ha sol·licitat la catalogació dels llocs de treball des de l’existència del Consell Comarcal del Segrià, que data del 1988, i tot i que ha estat una demanda recurrent, encara resta pendent.

Durant el transcurs d’aquest mandat, la tasca de la representació de la plantilla s’ha vist reduïda a l’exigència del compliment del pacte de conveni, reglaments aprovats pel Ple, decrets llei… fet que també han incomplert.

La postura de l’equip de govern s’ha caracteritzat per l’incompliment continuat i reiterat de les seves obligacions cap a la representació legal de la plantilla envers la:

– Voluntat real de negociació i manca de resultats concloents.

– Informació sobre: la situació econòmica de l’empresa, la salut i el medi ambient laboral, la contractació laboral, la finalització de la relació laboral treballadors i treballadores, els salaris, la mobilitat funcional i geogràfica, i la modificació substancial de les condicions de treball individuals, entre d’altres.

Tots aquests són els motius pels quals la plantilla denuncia la falta de voluntat negociadora i la manca de transparència en la presa de decisions de la patronal en relació amb les condicions laborals de la plantilla del CCS.

I és per tot això que la plantilla del CCS diu que ja n’hi ha prou i exigeix:

– El compliment de l’aplicació del pacte de conveni, els decret llei i tots els reglaments i protocols aprovats i vigents.

– La catalogació dels llocs de treball.

– Transparència en la informació.

– Una negociació real per a la recuperació dels drets laborals perduts des de l’any 2012 i que encara no s’han revertit.