Es manté la vaga a la sanitat concertada els dies 3, 4 i 5 d’abril del 2019

Convocada per CCOO, UGT i SATSE

Adjuntem comunicat conjunt de CCOO, UGT i SATSE:

Arran de la situació plantejada per les darreres accions de les patronals del sector sanitari concertat (SISCAT), que han trencat el marc legal i legítim de negociació posant en risc l’efectivitat dels acords assolits el mes de novembre del 2018 en la negociació del II Conveni SISCAT (d’aplicació a gairebé 50.000 treballadors i treballadores), després de més d’un any de negociacions, ens veiem amb l’obligació de mantenir la vaga convocada des del passat 26 de febrer per als dies 3, 4 i 5 d’abril.

El Conveni del SISCAT sempre ha estat l’eina per garantir els drets econòmics, socials i laborals de tots els treballadors i treballadores. Per aquest motiu, defensem el Conveni SISCAT com l’únic instrument per fixar les condicions de treball i ocupació dels treballadors i treballadores del sector sense discriminar cap col·lectiu.

Malgrat el que s’ha exposat anteriorment, l’actuació de les patronals sanitàries del sector, amb la connivència dels departaments de Sanitat i Treball, que ha arribat a acords fora de l’àmbit legítim de negociació, amb un conveni vigent tancat no fa ni tres mesos, i que afecta la viabilitat del conveni suposa una discriminació injustificada de tracte entre els diferents professionals del sistema, en destinar noves partides econòmiques, desconegudes per nosaltres, a qüestions no tractades en el si de la negociació col·lectiva estatutària.

Per tot allò que s’ha exposat, els sindicats signants del conveni (CCOO, UGT i SATSE) entenem que aquest acord extraestatutari posa en perill l’acompliment de les millores i dels pactes assolits a la taula legítima de negociació del II Conveni SISCAT, com són:
-Els increments retributius dels anys 2019 i 2020.
-El cobrament de la retribució variable (direcció per objectius -DPO-).
-La reducció de jornada.
-L’incapacitat temporal (IT) al 100 % des del primer dia.
-Les millores socials assolides.
-L’equiparació entre professionals de l’àmbit d’atenció primària i hospitalària.

Els sindicats signants del conveni entenem que cap actuació pot posar en perill cap de les millores i els acords assolits en el II Conveni SISCAT. NO PODEN ESTAR EN RISC i per això convoquen vaga els dies 3, 4 i 5 d’abril, així com una concentració conjunta demà dimecres, 3 d’abril, a les 10.30 hores, a l’Hospital Sant Joan de Déu (pg. de Sant Joan de Déu, 2, d’Esplugues de Llobregat).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 2 d’abril de 2019