La plantilla de CaixaBank es mobilitzarà el dia 5 d’abril

A les 11 hores, davant les portes del centres de treball

Adjuntem el comunicat de premsa de la Secció Sindical de CCOO a CaixaBank:

Reestructuració a CaixaBank: 8 de maig, data límit

Avui, 1 d’abril del 2019, la direcció de CaixaBank ha engegat el procés formal dels articles 40, 41 i 51 de l’Estatut dels treballadors. Això significa que comença el compte enrere.

D’aquesta manera la direcció fa una exhibició de força i obre el període formal de consultes. No dona treva a la plantilla: “si volem extincions voluntàries imposa mobilitats forçoses”. A més, no es mou de la resta de plantejaments i ens obliga a respondre amb més “indignacions”.

L’única cosa positiva que ha fet avui la direcció és acceptar la proposta que CCOO ja vam fer en la passada taula respecte al fet que, ja en l’obertura del procés, es preveiés  una pròrroga del termini de negociació (30 dies naturals), atès que la Setmana Santa i altres festes redueixen a la meitat el període hàbil de consultes.

La pròrroga és molt important, ja que permet lluitar més dies reals per aconseguir la retirada de les mesures forçoses, i evita que si el 30 d’abril no hi ha acord l’empresa tiri per la via directa i imposi unilateralment (sense acord) les seves condicions. Ara bé, l’obertura del procés formal segueix implicant un compte enrere: l’empresa només accepta allargar-ho fins al 8 de maig.

#IndignAcción 5 d’abril: concentració de tota la plantilla a les 11 del matí

La plantilla de CaixaBank, que som els qui fem els resultats, no ens mereixem ser maltractats amb l’obertura d’un procés de reestructuració que inclou acomiadaments forçosos, mobilitat forçosa a la carta i empitjorament de condicions laborals.

Per això, el proper 5 abril, dia de la junta general d’accionistes i coincidint amb l’hora d’inici, CCOO convoquem a tota la plantilla a una concentració a les 11 del matí a les portes dels centres de treball.

#IndignAcción 5 d’abril: CCOO ens manifestarem contra la reestructuració

El 5 d’abril, dia de la junta general d’accionistes, CCOO ens tornarem a manifestar i farem una bateria d’“indignacions” dins i fora de la junta general.

Propera reunió: dia 4 d’abril a Madrid.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 1 d’abril de 2019