La plantilla de Rosanbus (autobusos de l’Hospitalet) farà vaga demà per denunciar impagaments salarials des del 2015 i exigir el manteniment adequat dels vehicles

Demà dimarts, 19 de març, a les 12.00 hores, manifestació des de les cotxeres fins a l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat

El Comitè d’Empresa de Rosanbus (autobusos de l’Hospitalet) ha convocat per a demà dimarts, 19 de març, una aturada d’11 hores a 16 hores i una manifestació des de les cotxeres fins a l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat per denunciar els impagaments de salaris i la manca absoluta de manteniment de la flota de vehicles, amb el greu risc que aquesta deixadesa provoca per a la seguretat de conductors i de passatgers.

Una sentència del maig del 2018 del Tribunal Suprem obligava la direcció de Rosanbus a abonar la part variable dels salaris que des del 2015 no paga als seus treballadors i treballadores. Tot i la sentència del Suprem, i contravenint una circular normativa de la seva pròpia federació, la direcció de Rosanbus continua sense abonar aquestes quantitats.

Així mateix, la plantilla també alerta de les deficiències que comporta la manca de manteniment dels 76 vehicles que conformen la flota de Rosanbus. El comitè denuncia que només hi ha un mecànic al matí i un a la tarda, una plantilla totalment insuficient per a garantir el bon manteniment dels 76 vehicles que circulen cada dia i la seguretat tant dels passatgers com dels conductors que hi viatgen. També exigeixen a la direcció que compleixi amb la resolució de la Inspecció de Treball en referència a l’ús de vehicles amb rampa. Segons aquesta resolució, aquests vehicles amb rampa manual haurien d’estar en reserva, Rosanbus, però, els està assignant serveis diàriament.

La plantilla de Rosanbus farà una manifestació per denunciar la seva situació: demà a les 12 hores sortiran de les cotxeres de la companyia (c/ Santa Eulàlia, 33) fins a l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat.

Barcelona, 18 de març de 2019

Atenció: actualització