CCOO condemna els atacs al centre de menors de Castelldefels i rebutja qualsevol manifestació xenòfoba

Som societat d’acollida

No es poden normalitzar situacions greus d’atac a la convivència i als drets d’infants i joves, de tothom, com el produït amb l’atac a la casa de colònies de Cal Ganxo de Castelldefels aquest passat cap de setmana, residència de joves i infants migrats fins fa uns dies. CCOO vam condemnar immediatament l’atac i participàrem amb la nostra màxima representació sindical del Baix Llobregat a la concentració de rebuig a la plaça de la Vila el mateix dilluns al vespre.

Per al sindicat és un moment per aplegar forces a nivell institucional i social contra qualsevol acció o discurs que justifiqui o promogui l’odi, l’atac racista, xenòfob i demagògic que pugui posar en perill els nostres pobles i ciutats, la nostra gent.

Som una societat d’acollida, diversa i plural, i hem de barrar el pas a qualsevol intent electoralista o manipulador que vulgui recollir vots atiant conflictes de convivència.

Així mateix exigim a la Generalitat de Catalunya una política de planificació consistent davant una urgència permanent com és la necessitat d’acollir amb garanties i drets els joves i infants sols que migren al nostre país. Apel·lem al desenvolupament real i dinàmic de l’Estratègia catalana per a l’acollida i inclusió d’infants i joves migrats aprovada amb les aportacions dels sindicats i entitats representatives del sector, evidentment acompanyada d’inversions pressupostàries concretes i escaients. Cal també una millor coordinació entre administracions, especialment entre Generalitat i ajuntaments.

Millorar efectivament les condicions laborals de les treballadores i treballadors del sector també és un element clau i de justícia social. Es tracta d’un sector amb una presència majoritària d’empreses que gestionen delegadament un servei públic, però que no sempre entenen que la qualitat del tracte a persones passa també per unes bones relacions laborals. Actualment existeix un conflicte laboral en marxa amb vagues realitzades ja i altres convocades per a les properes setmanes.

Una situació com aquesta exigeix responsabilitat de tots els agents: nosaltres ens hi oferim com sempre des del nostre vessant de sindicat sociopolític, de classe i nacional. No deixem escletxes al racisme i a la demagògia. Els drets dels infants i dels joves estan en joc, el nostre present i futur com a societat és compromís de totes i tots.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 15 de març de 2019