CCOO dona suport a les mobilitzacions del 15 de març contra el canvi climàtic

Moviment estudiantil “Fridays for Future”

Per a Acció Jove i CCOO de Catalunya la lluita contra el canvi climàtic en defensa de la sostenibilitat ambiental representa una necessitat de primer ordre i, per tant, treballem intensament en la determinació de mesures ambicioses i reals per a poder combatre’l en el marc de la concertació. L’ecologisme i la defensa del medi ambient, així com de les persones, representa un factor fonamental en la lluita del nostre sindicat per aconseguir una societat més justa i sostenible.

En aquest sentit, apostem per un canvi de sistema i de model productiu en el qual les persones i la natura tinguin un paper protagonista, amb un millor retorn ambiental i social. Ha arribat el moment que la societat prengui una major consciència de l’emergència climàtica que pateix el nostre planeta i de la necessitat que tenim d’unir-nos i fer front al canvi climàtic, en tant que té efectes sobre la natura o la pròpia salut de les persones.

Per altra banda, exigim a les empreses i als poders polítics mesures contundents i efectives, així com l’assumpció de les seves pròpies responsabilitats davant el medi ambient, per tal d’assegurar un futur a les properes generacions.

Fridays for Future és un moviment reivindicatiu que s’origina amb les protestes d’estudiants d’arreu d’Europa, per tal de deixar palesa l’emergència climàtica existent. Aquest moviment ecologista d’àmbit europeu, continua avançant i ja és present a diferents punts de Catalunya, com per exemple, a Girona i Barcelona, on s’han realitzat accions de protesta davant les institucions per a demanar la seva implicació activa.

Per tot això, des d’Acció Jove ens sumem a la vaga internacional estudiantil pel clima del dia 15 de març i fem una crida a participar a les diferents mobilitzacions que es realitzaran arreu del territori.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 14 de març de 2019