CCOO denuncia que la Direcció General d’Universitats discrimina un grup de dones docents en impedir la seva contractació com a titulars interines

Incomplint un pacte signat prèviament

La Direcció General d’Universitats (DGU) de la Generalitat de Catalunya impedeix que professores de la Universitat Autónoma de Barcelona siguin contractades com a titulars interines. Aquestes professores van ser contractades com a Lectores el 2010 amb el compromís que quan finalitzés el seu contracte serien contractades com a interines amb l’acreditació que tinguessin: ja fos de titular o d’agregada. Si bé aquest compromís s’ha complert amb molts altres companys i companyes de la mateixa “promoció”, per a aquestes professores, la DGU no autoritza la seva contractació. La raó de la negativa és el retard en el procés d’acreditació de titular; però la DGU no té en compte que aquestes professores van acollir-se a un permís de maternitat ni que el programa Acadèmia va romandre tancat temporalment i que per tant eren dins del període de contracte de lectores.

És per això, que la Junta de Personal Docent i Investigador de la UAB ha mostrat el seu absolut rebuig a la decisió de la DGU i denuncia el greuge comparatiu respecte a altres companys i companyes. No hi ha cap impediment ni legal ni acadèmic perquè aquestes professores no puguin continuar amb el seva carrera professional acordada amb la pròpia UAB.

Entenem que la decisió de la DGU és purament política i discriminatòria envers les professores que s’acullen al permís de maternitat i per aquest fet se les penalitza laboralment.

Per això, la JPDI i CCOO exigeixen que aquest professorat pugui accedir a la figura de TU interí a l’espera de la convocatòria del concurs pertinent.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 7 de març de 2019