CCOO de Catalunya valora positivament les noves mesures legislatives en matèria d’habitatge i lloguer

Decrets del Govern espanyol i català

El Govern espanyol va aprovar el nou Decret llei 7/2019, d’1 de març, de mesures urgents en matèria d’habitatge i lloguer, publicat al BOE ahir, dia 5 de març. També ahir va ser aprovat el Decret llei de mesures urgents per millorar l’accés a l’habitatge per part del Govern de la Generalitat.

Per a CCOO, aquestes mesures, que reforcen la protecció als llogaters i als grups més vulnerables, van en sintonia amb les nostres demandes i reivindicacions per fer front al dèficit d’habitatge de protecció pública de lloguer i per tenir més instruments de protecció contra els desnonaments i les situacions d’emergència.

Així mateix, exigim que es continuï treballant en la implementació de les polítiques i els instruments necessaris per a l’aplicació efectiva de les noves lleis, per garantir efectivament el dret a l’habitatge i assegurar el compliment de la funció social d’aquestes, sobretot en matèria de regulació de preus, de més parcs d’habitatge públic de lloguer social, de foment de la rehabilitació dels habitatges existents i d’una urgent regulació del mercat immobiliari.

Des de CCOO de Catalunya, considerem l’habitatge un dret fonamental bàsic de ciutadania i una prioritat en la lluita contra la precarietat. Per això, defensem una política que garanteixi condicions de vida dignes per a tothom.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 6 de març de 2019