CCOO anuncia una concentració contra la precarietat laboral a les escoles bressol privades i municipals de gestió externalitzada

Demà dissabte, 23 de febrer, a les 11.30 hores, davant de Foment del Treball (Via Laietana, 32, Barcelona)

La Federació d’Educació inicia una campanya de mobilitzacions davant l’actitud immobilista de les patronals del sector de les escoles bressol i la falta de resposta a les propostes plantejades per treballadors i treballadores, i insta les famílies a sumar-s’hi en defensa de la dignificació del treball d’aquest col·lectiu. Demà dissabte, 23 de febrer, a les 11.30 hores, es farà una concentració davant de la seu de Foment del Treball (Via Laietana, 32, Barcelona).

Després d’anys de retallades dels drets de les treballadores, congelacions salarials i pèrdues de poder adquisitiu, i després de gairebé dos anys negociant el conveni col·lectiu del sector sense pràcticament avanços, les organitzacions patronals han d’iniciar un procés negociador real que abordi les necessitats de les milers de persones que treballen en el sector i permeti dignificar les seves retribucions i condicions de treball.

CCOO ha traslladat a la Mesa Negociadora propostes de millora de les condicions laborals i la recuperació del poder adquisitiu. Aquestes demandes no han tingut resposta i, de manera sistemàtica, s’han negat i rebutjat tots els nostres plantejaments. La pretensió patronal de fixar la retribució de les educadores i educadors infantils entorn dels 900 euros mensuals, o que les i els mestres augmentin la seva jornada laboral, és indignant i vergonyosa. Aquesta actitud mostra el seu absolut menyspreu a la tasca d’aquests col·lectius. L’educació en l’etapa més primerenca deixa de ser una prioritat per a convertir-se en un negoci. L’única preocupació que mostra la patronal és la seva rendibilitat econòmica.

Les treballadores i els treballadors del sector, després d’anys de sacrificis, no poden continuar sostenint sobre la seva esquena els costos d’una crisi que no van generar, mentre que les patronals, amb la seva actitud immobilista a la Mesa Negociadora, semblen voler perpetuar la situació. És el moment de realitzar una aposta pel sector, que passa inexcusablement pel reconeixement de la tasca desenvolupada pels treballadors i treballadores que el sostenen i per la millora de les seves condicions de treball.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 22 de febrer de 2019