La plantilla de Victransa convoca vaga per les seves pèssimes condicions de treball

Dies 25, 26, 27, 28 de febrer i 1 març, en torn de 24 hores

Segons informa la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO, la plantilla de l’empresa de transport de mercaderies Victransa ha patit una contínua degradació de les condicions de treball després de la subrogació forçosa a CTC.

La salut dels treballadors està exposada diàriament a riscos i accidents i sembla que a cap de les dues empreses, Victransa i CTC, els preocupi. Màxim quan estan incomplint l’article 24 de la Llei de prevenció de riscos laborals, i no realitzen la coordinació de les activitats preventives. Prova d’això és la fuita de tricloroetà que es va produir amb tres treballadors afectats. Actualment es continua treballant amb mercaderia perillosa sense que s’hagi adoptat cap mesura preventiva, mentre la plantilla continua amb perill d’exposició a gasos, perill d’incendi i/o explosió per la dolenta adequació de les bateries, manteniment de maquinària…

Pateixen irregularitats amb les hores extres realitzades tant per sobrepassar el límit legal (80 hores/any) com el no cobrament d’aquestes per part de treballadors eventuals de CTC. A més, des de CCOO denunciem la precarietat de la plantilla, ja que aquests eventuals haurien de ser plantilla indefinida per les tasques, les funcions i les hores que realitzen.

Tanmateix, l’empresa nega el dret a la informació dels representants legals de la plantilla, no lliurant la documentació i/o de contracte subrogació entre Victransa i l’externalització CTC.

L’empresa no realitza el rescabalament del 5 % de deute pendent d’abonar als treballadors de Victransa subrogats a CTC des del 2010. Tampoc no s’aplica el conveni de transports de Barcelona, que és d’afectació.

Davant la falta de responsabilitat de Victransa i CTC i la inexistent voluntat negociadora per solucionar res, els treballadors en assemblea han decidit convocar la vaga els dies 25, 26, 27, 28 de febrer i 1 març, en torn de 24 hores. Aquesta convocatòria està sent bloquejada per l’empresa, que està criminalitzant el comitè de vaga, perquè contracta treballadors d’ETT per substituir la plantilla, entre d’altres. Aquestes qüestions suposen un delicte contra els drets fonamentals i es posaran en coneixement del Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya mitjançant la Inspecció de Treball.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 20 de febrer de 2019