L’Ajuntament de Pineda obliga la plantilla a recuperar el temps per l’aturada de 10 minuts a l’inici del judici del procés

El passat 12 de febrer

Adjuntem comunicat de premsa de la Secció Sindical de CCOO a l’Ajuntament de Pineda de Mar:

La Secció Sindical de CCOO, com a sindicat majoritari a l’Ajuntament de Pineda de Mar, ha presentat una queixa expresa i per instància davant de Recursos Humans i l’alcalde de Pineda de Mar, Xavier Amor i Martín, per demanar que es deixi sense efecte la nota interna de l’Ajuntament de Pineda de Mar que obliga els treballadors i treballadores que van secundar l’aturada de 10 minuts per denunciar la situació dels presos en el dia de l’inici del  judici a Madrid, a recuperar aquest temps.

Aquesta convocatòria està emmarcada en una proposta transversal que inclou partits polítics, societat civil organitzada, organitzacions socials, entre les quals es troba CCOO, i que es caracteritza per ser una convocatòria de caràcter unitari independentment de la ideologia o el sentiment nacional.

Considerem que és completament inoportú aquest posicionament i considerem que coarta la llibertat d’expressió i canvia la forma de fer que, fins ara, s’havia dut a terme a l’Ajuntament en relació amb altres aturades. Serveixi d’exemple les relacionades amb la violència masclista o les fetes per la lamentable mort d’un nadó veí de la nostra població. En aquests casos, amb convocatòries similars per part de partits polítics, agents socials o societat civil organitzada, mai l’Ajuntament de Pineda havia fet recuperar el temps de treball i per això creiem, i així ho expressem, que és per causes ideològiques que impedeixen la llibertat d’expressió.

Estem parlant d’una protesta simbòlica de tan sols 10 minuts de temps i que no suposa en cap cas una pèrdua important de temps de treball i que a més va garantir l’habitual continuïtat dels serveis públics i no va crear en cap cas un perjudici per al ciutadà.

És per aquest motiu que volem fer pública la nostra disconformitat i demanem a l’alcalde de Pineda de Mar, Xavier Amor i Martín, que deixi sense efecte l’obligació de retornar aquests 10 minuts.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 15 de febrer de 2019