CCOO reclamarà la correcta aplicació de l’increment del salari mínim interprofessional als treballadors i les treballadores i denunciarà els incompliments a la Inspecció de Treball

A través d’una campanya específica

L’increment del salari mínim interprofessional (SMI) a 900 euros mensuals en 14 pagues -el que suposa un total anual de 12.600 euros- i la seva entrada en vigor, el gener del 2019, pot produir alguns incompliments i frau en la seva aplicació per part de les empreses, segons considera CCOO de Catalunya.

Les noves quanties suposen un increment del 22,3 %, tot i que l’SMI encara es troba molt lluny del fixat als països del nostre entorn i que cal acostar-ho al 60 % del salari mitjà, com indica la Carta social europea.

Tot i l’aplicació d’aquest increment del salari mínim, les persones treballadores tindran dret a percebre els complements salarials que estiguin vinculats a circumstàncies personals, o del lloc de treball, a més dels complements extrasalarials, que no formen part del salari garantit i que no podran ser absorbits ni compensats.

Per informar els treballadors i treballadores, CCOO de Catalunya posa en marxa una campanya d’atenció en línia i, alhora, d’assessorament a tots els locals sindicals per reclamar els incompliments de les empreses que es puguin produir amb denúncies a la Inspecció de Treball, amb el suport dels nostres serveis jurídics.

A Catalunya, segons les dades de cobertura de negociació col·lectiva, hi ha unes 40.000 persones que no tenen conveni col·lectiu aplicable i a les quals, per tant, se’ls pot aplicar el salari mínim, i unes 269.700 persones amb el salari de conveni inferior als 14.000 euros (174.000 són dones).

Aquesta campanya està vinculada al compromís de CCOO per lluitar contra la pobresa laboral, conjuntament amb d’altres mesures necessàries per erradicar la precarietat que s’ha generat en el mercat laboral, fruit de la nefasta reforma laboral que cal que el Govern de Pedro Sánchez reverteixi de manera urgent.

I també està vinculada amb la lluita de CCOO per la recuperació salarial, especialment en els salaris més baixos, que afecta més les dones i la bretxa salarial. Per això, defensem increments salarials generalitzats del 3 % i un salari mínim de conveni de 14.000 euros anuals, com hem pactat amb les patronals, i que estem impulsant en tots els convenis, perquè el creixement i la generació de riquesa que s’està produint arribi als treballadors i treballadores.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 12 de febrer de 2019

Campanya de reclamació de la correcta aplicació de l’increment del Salari Mínim Interprofessional (SMI)