CCOO denuncia les condicions laborals amb què treballa la Policia Portuària de Barcelona

Escassos mitjans

Segons informa la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO de Catalunya, el passat 31 de gener del 2018, la Policia Portuària de Barcelona va tornar a salvar la vida a una persona en rescatar-la de l’aigua i fer-li la maniobra de reanimació cardiopulmonar (RCP). L’1 de febrer l’Autoritat Portuària de Barcelona s’enorgullia d’aquest col•lectiu en twittejar la notícia.

Des de fa més de 10 anys, CCOO lluita perquè al col·lectiu de la Policia Portuària se li doti dels mitjans necessaris per exercir les seves funcions, funcions dit sigui de pas que han evolucionat amb els anys i que són intrínseques i necessàries per a l’efectiva vigilància de la zona portuària; funcions a les quals el mateix cos de Policia s’ha anat adaptant i han anat assumint sense pena ni glòria.

En un dels ports de major rellevància estatal i europea, amb el major tràfic de creuers d’Espanya, la Policia Portuària segueix valent-se de la seva professionalitat per atendre d’una manera efectiva els problemes propis del seu treball, i s’escapa a l’enteniment com una entitat pública com és l’Autoritat Portuària de Barcelona, que es vanagloria de la seva Policia Portuària, encara no els hagi dotat d’una patrulla embarcació per a la vigilància de les aigües portuàries.

La Policia Portuària de Barcelona s’enfronta a tot tipus de situacions i requeriments, ja sigui d’índole administrativa, seguretat pública, medi ambient o crides d’auxili. Els requeriments o avisos marítims tenen un protocol d’actuació més que complicat i lent. Els agents han de comunicar aquestes emergències a tercers que en moltes ocasions estan a molts quilòmetres del lloc. Per no perdre temps, la Policia Portuària actua com pot des de la zona terrestre o llançant-se a l’aigua per salvar vides. Realment la Policia Portuària ha de continuar exercint aquestes funcions que són pròpies sense els mitjans adequats?

No és la primera vegada que amb els seus escassos mitjans socorren com poden a persones que han acabat en el mar, per moltes circumstàncies, en molts casos arriscant la seva vida. Per a altres avisos com a persones suposadament desaparegudes, els agents han d’esperar des de terra que altres serveis d’emergència acudeixin quan estiguin disponibles. És de vital importància la ràpida resposta en aquests casos: és qüestió de minuts poder salvar amb èxit una vida en el mar. L’Autoritat Portuària nega sistemàticament la dotació d’una patrulla marítima a la seva policia. Des de CCOO seguim insistint: la Policia Portuària ha d’exercir la totalitat de les seves competències i oferir un servei públic de qualitat tant terrestre com a marítim.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 11 de febrer de 2019