Assemblea amb majoria de vots en contra

El personal de l'Ajuntament de Sant Quirze del Vallès rebutja la proposta de conveni lliurat per la corporació

El personal de l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès va celebrar una assemblea general, convocada pels sindicats CCOO i UGT, per  fer el seguiment i la valoració de la negociació del conveni col·lectiu i l’acord de condicions. La representació sindical va informar que la negociació del conveni ha arribat a un punt en què la dotació pressupostaria en àmbits de millora de condicions laborals ha decaigut per part de l’Ajuntament a través de l’aprovació del pressupost d’enguany.

D’altra banda, els sindicats adverteixen que la manca de personal “repercuteix directament en la qualitat dels serveis i, per tant, a la ciutadania, tant per l’augment de càrrega de treball que han d’assumir com, per a alguns casos, l’externalització de part d’alguns serveis a terceres empreses amb condicions laborals no acceptables”.

També remarquen que “si el que volem és no posar en perill els serveis públics hem d’actualitzar les actuals condicions laborals, que en els darrers anys han perdut rellevància”.

En aquest sentit, els sindicats manifesten que no defugiran la seva responsabilitat de seguir negociant un marc regulador de condicions laborals que doni resposta a la pèrdua de drets, així com d’encabir elements de millora en la prestació de serveis a la ciutadania.

L’assemblea de personal s’ha manifestat majoritàriament en contra de l’acceptació de la proposta actual de conveni i ha demanat a la representació sindical que programi mobilitzacions si l’equip de govern no accepta les propostes de dignificació dels serveis públics que la representació de personal ha de negociar amb l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 8 de febrer de 2019