CCOO a CaixaBank no acceptarà acomiadaments forçosos ni la mobilitat provincial

Reunió d’avui sobre el procés de reestructuració

Adjuntem comunicat de premsa de la Secció Sindical de CCOO a CaixaBank:

Xantatge de CaixaBank: acomiadaments no forçosos per mobilitat forçosa

Aquest dijous ha tingut lloc la cinquena reunió de la Mesa de negociació sobre el procés de reestructuració de CaixaBank. Finalment, la direcció ha presentat les condicions econòmiques per als 2.157 acomiadaments. La seva proposta es basa en 3 tipus de sortides per als col·lectius, segons l’edat.

Condicions proposades per la direcció per a les extincions de províncies excedentàries:

Tipus de desvinculació

Any naixement

Edat

(el 2019)

% salari regulador/ indemnització

Seguretat Social

Tipus de pagament

Extinció contracte col·lectiu A:

>=55 anys

1964

Màxim 2,5 anualitats

Conveni Especial en funció de l’edat de sortida

Pagament únic amb descompte prestació desocupació

1963

1962

1961

<1961

>58

Extinció contracto col·lectiu B: >=53-54 anys

1965-1966

2,5 anualitats

Conveni Especial 60

Pagament únic amb descompte prestació desocupació

Extinció contracte col·lectiu C: >=53-54 anys

>1966

<53

33 dies per any treballat – Màxim 2 anualitats

Pagament únic

(*) des de la data de sortida fins a l’edat indicada

Les dates de sortides les plantegen entre 2019 i 2020 amb diferents finestres per a cadascun d’aquests anys. A més, l’ordre de sortides seria en funció de les integracions d’oficines que s’anessin produint.

A més, CaixaBank segueix mantenint la necessitat de 2.157 sortides i estableix que en cas de no arribar a aquesta xifra s’amortitzarien de manera unilateral per part de la direcció, i s’aplicarien a aquestes sortides 30 dies per any, màxim 22 mensualitats.

CaixaBank fa xantatge: acomiadaments no forçosos per mobilitat forçosa

La direcció ha proposat que, una vegada que es produeixin les sortides, iniciarien un procés de mobilitat geogràfica per equilibrar les plantilles, inicialment dins de cada província. En altres paraules, que una persona se’n vagi pot suposar la mobilitat geogràfica d’una que es queda.

També ha plantejat que, en cas de no arribar a les 2.157 extincions, per no aplicar-les de manera unilateral podrien ampliar el nombre d’extincions en territoris excedentaris on hi hagi hagut més adhesions que la xifra inicialment proposada. I com a solució, novament la direcció planteja aplicar la mobilitat geogràfica forçosa. En altres paraules, la direcció vol aplicar o bé extincions forçoses o mobilitat geogràfica forçosa.

CCOO no li donarem a la direcció un xec en blanc perquè iniciï noves mobilitats de manera unilateral i forçosa, és una experiència molt negativa per a la plantilla afectada i els seus cercles familiars i personals.

CCOO ho diem clar: no acceptem cap acomiadament forçós ni mobilitat provincial

CCOO no acceptem cap acomiadament forçós, i exigim un pronunciament clar de la direcció en aquest punt. A més, les propostes plantejades ens semblen insuficients per aconseguir garantir la VOLUNTARIETAT per al 100 % de les sortides, condició imprescindible perquè CCOO pugui signar un acord.

CCOO no acceptem xantatges de cap tipus, ni acceptem que es camuflin sortides forçoses amb mobilitat. Tornem a insistir que s’ha de retirar de la mesa la mobilitat provincial.

CaixaBank ha obtingut un benefici d’1.985 milions d’euros el 2018 i aquest no ha vingut sol, es deu a l’esforç i dedicació de tota la seva plantilla. El reconeixement que rebem la plantilla: sortides a preus de segones rebaixes i mobilitat forçosa com a xantatge.

Sobre la resta de mesures CCOO mantenim la mateixa posició. A més, una “solució satisfactòria” implica tractar sobre negociar temes que interessen a tota la plantilla: carreres professionals, més places d’oposicions, millores en els préstecs d’empleats, sistema de registre horari, mesures de conciliació, pla d’igualtat, trasllats, límits a la formació obligatòria, DVI (Desvinculació Voluntària Incentiva), millora de l’acord d’integració d’oficines i reubicació de la plantilla afectada, etc.

La propera reunió serà el dijous 14 de febrer a Madrid

Barcelona, 7 de febrer de 2019