Les dones continuen patint més atur i segueixen afrontant una recuperació més lenta que la dels homes

CCOO celebra que el 2019 comenci amb més contractació indefinida i menys atur que el 2018, però alerta de la precària situació del jovent que passa a la desocupació de manera accentuada

Foto ATUR REGISTRAT CATALUNYA/ESPANYA
El mes de gener de 2019 deixa una xifra de 398.376 persones registrades com a aturades a les oficines del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), el que significa una reducció interanual del 5,8% (24.490 aturats i aturades registrats menys que fa un any). A Espanya són 3.285.761 les persones que romanen desocupades, amb una reducció del 5,5%.

Respecte el mes anterior, l’atur registrat presenta un increment de 5.469 persones aturades (1,4%). La població menor de 25 anys registra un augment de 2.487 joves sense feina (9%) respecte el mes de desembre i fa que a Catalunya hi hagi un total de 30.137 joves que cerquen feina sense èxit.

Es redueix l’atur respecte el 2018 en un 5,8% però, tot i la disminució, Catalunya continua amb quasi 400.000 persones que cerquen feina sense èxit. Cal tenir present que la manca de confiança en el mercat de treball fa que part de la població treballadora deixi de buscar feina de manera activa.

El comunicat sencer el trobeu en aquest enllaç veure arxiu
04/02/2019