CCOO a CaixaBank demana conèixer les condicions d’extinció d’ocupació per a 2.157 persones

Reunió d’avui

Adjuntem el comunicat de premsa de la Secció Sindical de CCOO a CaixaBank:

Reestructuració CaixaBank: sense detalls i sense avenços

Aquest dijous ha tingut lloc la quarta reunió de la Mesa de negociació sobre el procés de reestructuració de CaixaBank. Durant la reunió, l’empresa no ha avançat cap detall de les condicions d’extinció que plantegen per a 2.157 persones.

CCOO considerem que aquest ocultisme per part de l’empresa no és ni negociar i ni bona fe.

Per a CCOO totes les sortides han de ser voluntàries i no han d’empitjorar condicions laborals a CaixaBank.

Davant l’afany de la direcció d’empitjorar condicions laborals a CaixaBank, CCOO hem recordat unes dades significatives sobre retribució a CaixaBank:
1. La diferència entre l’empleat/ada que menys guanya i el que més guanya (directiu) és 174 vegades.
2. L’empleat que menys guanya, guanya 15.927 euros i el qui més, 2.668.986 euros.
3. El cost del 20% de la plantilla que menys guanya és un 7%, front del 37% de cost del 20% que més guanya.
4. Més de la tercera part de les despeses de personal les genera aquest 20% de la plantilla que més guanya (directius).

Durant el dia d’avui el Consell d’Administració aprovarà els resultats del 2018, els més alts de la història de CaixaBank amb tota probabilitat, uns beneficis que CCOO considerem que són el resultat de l’esforç de tota la plantilla.

Sobre la resta de mesures que van plantejar en la passada reunió, CCOO tornem a insistir que no acceptarem retallades, desregulació ni empitjorament de condicions.

La propera reunió serà el dijous 7 de febrer a Barcelona.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 31 de gener de 2019