CCOO lamenta l’accident laboral mortal ocorregut a Roda de Berà

Ahir dijous, 24 de gener, va morir un treballador

CCOO ha tingut notícia de la mort a Roda de Berà d’un treballador de l’empresa de construcció SITE per accident laboral i volem traslladar el nostre condol als familiars i companys del treballador.

L’accident es va produir ahir dijous quan el treballador va ser aixafat per la màquina excavadora que havien de descarregar des d’un tràiler. Per ara desconeixem què ha pogut fallar, ni si s’estaven aplicant totes les mesures preventives, ni si el treballador de 54 anys tenia l’experiència, la informació i la formació adequades sobre els riscos als quals estava exposat al seu lloc de treball.

La primera obligació de les empreses és evitar els riscos; si no és possible s’han d’aplicar mesures en l’origen del risc per reduir-lo al mínim, a part d’altres mesures com la informació i formació adequades. Actuar sobre l’origen del risc és la manera eficient de fer prevenció per evitar accidents. Des de CCOO tenim clar que tot accident és evitable si s’acompleixen les normes i s’adopten les mesures adequades.

CCOO demanem a la Inspecció de Treball de guàrdia la màxima celeritat en la investigació per aclarir les causes de l’accident. Al mateix temps, exigim que ens hi consideri com a part interessada, ja que actualment el criteri legalista de la Inspecció no permet que els representants dels treballadors i treballadores puguin ser part interessada per accedir a la documentació de l’accident i poder reclamar les responsabilitats que s’escaiguin.

CCOO seguirà exigint i reclamant l’estricte compliment de les mesures de seguretat per evitar futurs accidents que costin vides.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 25 de gener de 2019