CCOO a CaixaBank reclama un pla estratègic sense mesures traumàtiques

Reunió celebrada avui

Adjuntem el comunicat de premsa de la Secció Sindical de CCOO a CaixaBank:

Reestructuració a CaixaBank: modificació de condicions

CCOO considerem que no hi ha justificació de les mesures proposades

CCOO hem respost a l’informe de la direcció  i hem posat en evidència la “justificació” de la reestructuració que han presentat. És clar que s’utilitzen les comparatives de la manera que els convé.

CCOO considerem que és possible un pla estratègic 2019-2021 sense la necessitat de les mesures traumàtiques propostes, perquè sembla que s’obliden d’esmentar que CaixaBank és:
1. La primera entitat en productivitat per empleat/ada.
2. La primera entitat en ingressos per empleat/ada.
3. La primera entitat en beneficis.

A CaixaBank tenim els treballadors i treballadores més productius del sector financer a Espanya i, fins i tot, a Europa i els que més ingressos generem. A més, CaixaBank disposa d’un bon ROTE (Return-on-Tangible-Equity), segons la presentació del Pla estratègic. I la plantilla de CaixaBank hem aconseguit complir tots els objectius marcats en el Pla estratègic anterior.

Hi ha altres maneres de fer les coses, evitant acomiadaments forçosos, mobilitat, canvi de condicions laborals amb l’amenaça de la unilateralitat. A més, el nou Pla estratègic disposa que s’ha de fomentar la motivació i implicació de la plantilla. És així com es pretén fer?

La direcció posa sobre la taula mesures d’excepció, i CCOO considerem que no es donen aquestes circumstàncies excepcionals i no reconeixem la necessitat d’aplicar mesures traumàtiques i urgents.

En canvi, CCOO sí creiem que hi ha urgència per negociar temes com:
1. Carreres professionals i promoció.
2. Pla d’igualtat, millores conciliació, millores en el protocol assetjament i desconnexió telemàtica..
3. Més places oposicions.
4. Formació obligatòria en horari laboral.
5. Millores en préstecs de la plantilla.
6. Abordar el control horari.
7. Passada a fix de tota la plantilla eventual.
8. DVI (Desvinculació Voluntària Incentiva) per a les properes generacions a tots els territoris.
9. Retorn de la plantilla mobilitzada.

Les mesures traumàtiques presentades per la direcció són innecessàries

En la reunió d’aquest dijous 24 de gener la direcció no ha volgut entrar a desglossar gaire més les mesures plantejades en la passada ocasió:
1. CaixaBank manté el nombre d’acomiadaments forçosos: 2.157. No desenvolupa condicions que proposa de sortida.
2. Ampliació d’Stores i Business Bank a 800 oficines. Amb les mateixes condicions que tenim actualment negociades.
3. Intouch: ampliar la plantilla de 900 a 2.000 persones. Amb les mateixes condicions que tenim actualment negociades.
4. Ampliació d’oficines S1: sense topall, i flexibilitzar el model d’oficina.
5. Ampliació de l’horari d’oficines no Store:
– Obertura atenció al públic fins a les 14.45 h.
– Ampliació de l’horari d’hivern de 7 a 9 mesos i mig.
– Ampliació de l’obertura a una segona tarda en horari d’hivern (dimarts i dijous).
6. Horari gestors/es: plantegen implementar un horari laboral singular flexible de 100 tardes per a gestors/es comercials (tant GCI com GCII) amb horari flexible.
7. Modificar la classificació d’oficines:
– Proposen l’eliminació de la sotsdirecció en oficines de 4 persones o menys.
– Pitjors condicions per a les persones responsables de les oficines.

La propera reunió serà el dijous 31 de gener a Madrid.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 24 de gener de 2019