El dijous 24 de gener

Suport de CCOO a la vaga convocada pel Comitè d'Empresa de Nestlé a Girona

Després de tres dies d’intenses negociacions aquesta setmana passada (dels quals un va ser una mediació) sense arribar a cap acord definitiu, continua la convocatòria de la vaga de 24 hores per al proper dijous, 24 de gener, a l’empresa Nestlé España al seu centre de treball de Girona.

El motiu de la vaga, convocada pel comitè d’empresa, és protestar pel bloqueig a la negociació del conveni d’empresa després de 9 mesos de negociació.

Des de CCOO d’Indústria valorem positivament els apropaments en diverses matèries negociades, però demanem que l’empresa faci una nova proposta en què millori l’increment salarial de l’1,5% fix i entri a negociar una rebaixa de la jornada anual, que és actualment de 1.776 hores.

Cal recordar que la mitjana dels increments pactats en els convenis en el sector industrial a la província de Girona durant el 2018 ha estat al voltant del 2,25%. L’anterior conveni, que CCOO no va signar, incrementava només un 0,3% fix per als tres anys de vigència, 2015-2017, per la qual cosa cal ara una millora substancial de l’increment fix per a aquest nou conveni que compensi la pèrdua de poder adquisitiu d’aquests últims anys.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 21 de gener de 2019