CCOO denuncia la falta d’efectius i les condicions laborals de la Policia Local de Dosrius

El sindicat ha presentat reclamació als pressupostos provisionals del 2019, atesa la reducció de la partida de la policia local

En els darrers dies han aparegut, en diferents mitjans de comunicació, notícies sobre la inseguretat que pateixen els ciutadans i ciutadanes de Dosrius per l’increment de robatoris produïts en els darrers mesos, i també sobre com s’han organitzat alguns veïns, davant la manca de suport de la Policia Local i del Cos de Mossos d’Esquadra.

La manca d’efectius policials a la localitat de Dosrius és crònica i des de CCOO ja fa temps que ho estem denunciant. Les propostes per part de l’equip de govern actual no han estat suficients per millorar les condicions de treball dels agents policials i malauradament aquesta situació acaba repercutint en els ciutadans i ciutadanes.

Malgrat la plantilla insuficient, la policia local ha estat donant cobertura al servei durant més d’un any, de manera continuada, realitzant serveis extraordinaris que finalment han provocat la sobrecàrrega de treball.

Aquest elevat volum de serveis extraordinaris, que impedeix la conciliació familiar dels funcionaris públics, amb dificultats per ser retribuïTs i en unes condicions econòmiques irrisòries, han coincidit amb la punta de denúncies d’aquesta tardor a la localitat.

La policia local no compta amb els efectius necessaris per poder cobrir tots els torns de serveis, en una localitat amb més de 42 Km d’extensió, fet que CCOO reivindica des de fa temps. La plantilla actual és del tot insuficient i caldria duplicar-la per garantir la cobertura mínima de torns.

Cal assenyalar que el servei de la policia local ha estat cobert durant els mesos d’estiu del 2018 amb el 50% de la plantilla, situació insostenible que només permet, als integrants de la plantilla actual, donar la cobertura mínima dels serveis del quadrant.

CCOO ha presentat reclamació als pressupostos provisionals del 2019, atesa la manca de negociació en matèria de condicions de treball dels funcionaris públics, i ens oposem radicalment a la reducció de retribucions dels agents de la policia local, que queden reflectides en la valoració de llocs de treball vigent, a la qual l’equip de govern, de manera unilateral, fa cas omís en els pressupostos presentats.

Des de CCOO, i davant a la gravetat dels fets denunciats, demanem, un cop més, dotar a la policia local de personal i mitjans suficients, d’unes condicions laborals dignes, tan retributives com de conciliació, equiparables a altres policies locals del territori, i evitar l’elevada mobilitat dels agents del cos a altres municipis.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 17 de gener de 2019