L’afiliació a CCOO de Catalunya creix un 1,19% l’any 2018

Es confirma el canvi de tendència que ja va començar el 2017, després de 7 anys de reducció

L’afiliació a CCOO de Catalunya ha tornat a pujar l’any 2018, confirmant el canvi de tendència que ja es va produir l’any 2017, després de 7 anys de caiguda en nombre d’afiliats i afiliades, entre els anys 2010 i 2016. Concretament, l’any 2018, l’afiliació a CCOO de Catalunya ha experimentat un augment d’un 1,19 %, i ha arribat als 142.689 afiliats i afiliades.

Cal destacar que l’augment de l’afiliació neta es produeix en dones, passant del 41,50 % l’any 2017 (58.529) al 42,41 % l’any 2018 (60.514). Per contra, els homes passen del 58,50 % (82.488) al 57,59 % (82.175). El percentatge de dones afiliades a CCOO de Catalunya respecte als homes és una dada molt significativa, ja que és la més alta en la història de CCOO de Catalunya. Això mostra clarament una feminització del sindicat.

Una altra dada molt significativa és el creixement de l’afiliació immigrant, que, l’any 2018, experimenta un augment del 9,62 % respecte a l’any anterior, i arriba ja als 7.031 afiliats i afiliades.

El 64,1 % dels afiliats i les afiliades a CCOO de Catalunya tenen entre 41 i 60 anys. També cal destacar que el 18,5 % de l’afiliació al sindicat té una edat compresa entre els 31 i els 40 anys.

Aquestes dades estan en consonància amb el procés d’envelliment que pateix el nostre mercat de treball. Segons l’informe realitzat per CCOO de Catalunya i presentat el passat mes de desembre, en deu anys la meitat dels treballadors i les treballadores de Catalunya tindran més de 45 anys. En aquest sentit, CCOO, en el marc del diàleg social, reivindica canvis en el nostre mercat de treball que millorin la qualitat de l’ocupació, amb especial atenció a la gent jove, que pateix de manera intensa l’atur, la precarietat, la temporalitat i la parcialitat en el lloc de treball.
Evolució de l'afiliació a CCOO de Catalunya

Trobareu les dades d’afiliació a l’espai d’afiliació de la web.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 de gener de 2019