CCOO, juntament amb USTEC, CGT i UGT, s’han concentrat per demanar la paralització de les obres a l’escola del Centre Penitenciari Brians 1

Davant el silenci de la Direcció General de Serveis Penitenciaris

Professorat de l’Escola Artur Martorell del Centre Penitenciari Brians 1 s’ha concentrat, ahir davant la seu del Departament de Justícia de la Generalitat a Barcelona, per demanar la immediata paralització de les obres que s’hi estan duent a terme i que posen en qüestió el projecte educatiu del centre. Han comptat amb la solidaritat d’altres docents d’escoles d’adults.

La concentració estava convocada pels sindicats CCOO, UGT, USTEC i CGT, que havien demanat una reunió amb el director general de Serveis Penitenciaris, Amand Calderó, des del passat 30 d’octubre, sense cap resposta. La direcció penitenciària tampoc ha accedit a reunir-se ahir amb els sindicats o a fixar una data per fer-ho. Els sindicats han demanat a les portes del Departament la paralització immediata de les obres, que permeti reiniciar converses amb la directora o director que substitueixi al director dimitit Josep Font, i han insistit amb la demanda de reunió amb el Sr. Amand Calderó.

Fa 15 dies, representants de l’escola i dels sindicats ja es van reunir amb representants parlamentaris d’ERC, Comuns, PSC i la CUP-CC per demanar el seu suport a les demandes i proposar-los una visita al centre per conèixer de primera mà el projecte educatiu de comunitat d’aprenentatge, que ha tingut diversos reconeixements pedagògics.