Acord 2018-2020: oferta d'ocupació de 12.000 places, una millora salarial superior al 9%, reducció de la temporalitat al 8% i millores de la prestació del servei postal públic a la ciutadania

CCOO desconvoca les vagues a Correos previstes per al 21 i 26 de desembre

Foto Per a CCOO -sindicat majoritari a Correos-, la mobilització, la vaga del 30 de novembre i la pressió de les aturades generals previstes per als dies 21 i 26 d’aquest mes, han aconseguit que Correos millori la seva proposta final i posi a la signatura un acord que atén a les reivindicacions dels treballadors i treballadores de l’empresa pública i desactiven les vagues generals previstes en els pròxims dies 21 i 26 de desembre.

L’Acord plurianual 2018-2020 recull més d’un 9% de pujada salarial, una oferta d’ocupació de 12.000 llocs fixos, dels quals 4.055 es convocaran l’any 2019, una disminució de la temporalitat des del 35% actual fins al 8%, importants millores en el desenvolupament i carrera professional i en les condicions laborals, un programa de jubilacions parcials amb contracte de relleu per a renovar la plantilla i la despenalització de l’absentisme. Per a CCOO, totes aquestes millores aconseguides, contribuiran, des de la qualitat d’ocupació, a la millora del servei prestat a la ciutadania

Davant la mobilització, la vaga general del 30 de novembre i la pressió de les aturades generals dels dies 21 i 26 d’aquest mes, avui, 19 de desembre, Correos ha convocat la quarta mesa de negociació per a desactivar el conflicte laboral obert des de fa 8 mesos. En aquesta mesa, en resposta a les exigències de CCOO, l’empresa ha presentat propostes de calat que el sindicat ha valorat com a acceptables per a signar un acord que atén les reivindicacions dels treballadors i treballadores de l’empresa pública i desactiven les vagues generals previstes en els pròxims dies.

Regino Martín, secretari general de CC.OO.-Correos, ha emfatitzat que aquest acord és “transcendent per als treballadors i treballadores de Correos ja que permet la recuperació de salari, ocupació i drets arrabassats com a conseqüència d’una dura crisi que els ha colpejat amb severitat, a més d’incorporar nous drets que protegeixen la seva salut i milloren la seva carrera professional”. Però “també ho és”, ha assegurat el sindicat, “per a la marca Correos que, per fi, trenca la línia de precarietat en la qual s’havia instal·lat en els últims anys i aposta per donar qualitat de servei cuidant als seus treballadors i treballadores”. Finalment, CCOO assegura que l’acord és igualment “transcendent per a la ciutadania perquè amb la qualitat d’ocupació i millors condicions, es millorarà la prestació del servei públic postal, clau en la vertebració social, econòmica i política del nostre país”.

Així mateix, el sindicat ha celebrat que Correos torni a l’agenda política del Govern després d’anys d’invisibilitat i sacrifici de la plantilla amb un Acord plurianual 2018-2020 que recull un increment salarial de més d’un 9% en les raquítiques nòmines mileuristes, la convocatòria de prop de 12.000 places fixes, de les quals 4.055 es convocaran el 2019. Aquesta convocatòria, al costat de les de 2016 i 2017, suposen la recuperació dels 15.000 llocs de treball perduts en l’última dècada. Per a CCOO, “aquesta convocatòria de places fixes dona l’oportunitat d’optar a una ocupació fixa i de qualitat, donant certesa i seguretat al futur laboral de milers de persones, alhora que fa possible la reducció de l’elevada taxa de temporalitat del 35% actual al 8% i de la precarietat instal·lada en l’empresa postal pública”.

“L’acord subscrit contempla a més millores substancials en el desenvolupament i carrera professional així com en les condicions laborals, conciliant l’accessibilitat de la ciutadania a la xarxa postal amb els drets dels treballadors i treballadores”, ha assenyalat CCOO. Entre aquestes últimes, es troben mesures en matèria de distribució de jornada, millores en la gestió del circuit de l’ocupació, jubilacions parcials, l’estudi d’accés a les excedències voluntàries incentivades i de despenalització de l’absentisme, entre altres, que vénen a reconèixer la singularitat postal i l’esforç productiu que realitzen els treballadors i treballadores de Correos.

És un acord que incorpora els compromisos de posar en marxa en 2019 el Pla de Prestació Universal per a garantir el servei postal universal prestat a la ciutadania i un Pla Estratègic sobre les bases de la diversificació, creixement i internacionalització, així com convertir a Correos en un operador logístic de primer ordre en el mercat postal europeu i mundial, que, asseguri la viabilitat de la major empresa pública del país.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 19 de desembre de 2018