Els treballadors i treballadores de les empreses consignatàries de vaixells exigeixen un conveni just

El Sector del Mar de CCOO demana millorar les condicions laborals

El Conveni Col·lectiu d’Empreses Consignatàries de Vaixells de Barcelona es troba paralitzat a causa de la desídia de la patronal. Havent denunciat aquesta la revisió del conveni, al setembre de 2013, la seva falta de propostes dignes de ser tingudes en compte per la comissió negociadora ha provocat la congelació dels salaris de tot el col·lectiu, en utilitzar l’antiguitat com a moneda de canvi per a la renovació del Conveni.

CCOO va presentar una plataforma de conveni millorant les condicions actuals d’acord amb el creixement econòmic del sector i l’augment del cost de vida, sent rebutjada per l’Associació d’Agents Consignataris de Vaixells de Barcelona. L’única proposta de la patronal que s’ha fet arribar a la part social és la seva pretensió d’eliminar el complement d’antiguitat.

L’antiguitat és el taló d’Aquil·les d’un sector on, a pesar d’anar a l’alça en els últims anys, no s’està disposat a assumir-la, sent l’única possibilitat dels empleats i empleades de veure incrementada la seva precària nòmina amb el pas dels anys.

Fa més de 7 mesos de l’última reunió que es va mantenir des de la mesa negociadora per intentar arribar a un acord. Malgrat la insistència de la part social per pactar un conveni digne per a ambdues parts, la patronal respon amb el silenci, sabent-se guanyadora en congelar el sou del col·lectiu per més de 5 anys.

Des del Sector del Mar de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO de Catalunya instem a la part empresarial a reconsiderar els seus plantejaments per desembussar les negociacions del conveni, al mateix temps que li exigim un repartiment més just dels beneficis perquè aquests repercuteixin també en els treballadors i treballadores que els han generat.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 17 de desembre de 2018