CCOO dona suport a les reivindicacions dels treballadors i treballadores del servei d’urgències i emergències socials de l’Ajuntament de Barcelona

Contra la precarització de les condicions de treball al Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB)

La Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO fa costat al comitè d’empresa del Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB), que prepara concentracions per denunciar la precarització de les condicions de treball. El motiu és el desacord amb el nou plec de contractació d’aquest servei d’urgències i emergències socials (CUESB) publicitat per l’Ajuntament de Barcelona.

El CUESB és l’únic servei de la ciutat que ofereix atenció psicosocial permanent. Atén qualsevol situació d’urgència i d’emergència social a la ciutat i també a 19 municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), durant les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any. L’equip està especialitzat en l’atenció psicosocial a persones i famílies que presenten una especial vulnerabilitat i es troben en situació de crisi social greu.

El CUESB intervé mitjançant dos procediments diferents:
-En situacions d’urgències: desnonaments, gent gran en situació de risc social, violència de gènere o d’altres tipus de violència, immigrants, refugiats o persones sense llar, entre d’altres necessitats.
-En situacions d’emergències: suïcidis, homicidis, accidents de trànsit, incendis o d’altres situacions crítiques des del primer minut. En aquest punt cal fer una especial menció a la intervenció en els atemptats ocorreguts el 17A i on va ser l’únic servei externalitzat que va intervenir.

Aquesta tasca suposa una gran càrrega emocional per a les persones que hi treballen i senten que no ha estat mai recompensada ni reconeguda al mateix nivell que selns exigeix, fet que provoca una preocupació i indignació creixent envers la precarietat laboral i les condicions que tenen.

Cal dir que aquesta preocupació no és nova, i que en els darrers anys ha anat en augment en proporció a la realitat social d’aquesta ciutat i a les diferents situacions en què els mateixos serveis bàsics i d’altres recursos s’han vist desbordats, i en les quals el servei s’ha convertit en el paraigües de tots ells, absorbint de forma incondicional totes les atencions a les quals han estat requerits.

Actualment, el procés de licitació del servei és més incert que mai, perquè no hi ha hagut cap empresa interessada a participar-hi si no es modifiquen les condicions econòmiques del plec, totalment insuficients per garantir el bon funcionament del servei i les condicions laborals que els/les treballadors/es exigeixen.

Per això expressen la seva disconformitat davant l’incompliment de les demandes exposades durant les diverses taules de negociació amb l’Ajuntament de Barcelona. Consideren totalment insuficients les propostes de millora que se’ls han plantejat. Entenen que qualsevol intent de negociació només serà assolit si existeix una clara voluntat de millorar les condicions laborals. Per aquesta raó, exigeixen com a únic interlocutor a l’Alcaldessa de la ciutat, per ser la màxima responsable municipal.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de novembre de 2018