CCOO d’Educació analitzarà la situació política i sindical abans de decidir les seves mobilitzacions a l’ensenyament públic no universitari

No es descarta cap tipus de mobilització

El 31 de gener de 2017 CCOO vam arribar a un acord amb el Departament d’Ensenyament (http://publica.ccoo.cat/2017/02/ccoo-signa-un-nou-acord-full-informatiu.html), el primer en més de 10 anys, per millorar les nostres condicions laborals: reducció una hora lectiva, increment de plantilla per atendre la diversitat, increment d’hores per coordinació…

Aquest acord s’havia d’ampliar durant el 2017 negociant noves millores de cara als Pressupostos del 2018. Malauradament, la situació política a Catalunya va fer que els Pressupostos es prorroguessin, i va ser impossible negociar absolutament res. En l’actualitat, ens trobem amb una situació també molt complicada. Un Departament que ens expressa la seva voluntat d’acordar millores laborals i educatives, però que no podran concretar-se en res si no s’aproven nous Pressupostos. A més, en cas que sí que hi hagin Pressupostos, haurem de veure quina és la partida dedicada a educació i decidir quines serien les nostres prioritats.

En aquesta situació d’alta complexitat política, ens plantegem quin tipus de mobilització hem de fer. CCOO no volem prendre decisions de despatxos i per això estem preguntant a la nostra afiliació com veu la situació actual i les possibles solucions. Les seves respostes serviran per a la reflexió dels òrgans de direcció. Així mateix, estem organitzant assemblees als centres per compartir les reflexions per poder actuar en conseqüència. Per això CCOO avui no podem fer l’anunci d’una propera convocatòria de vaga amb els companys i companyes dels altres sindicats. CCOO no descartem cap mètode de lluita, però volem fer partícips als treballadors i treballadores de les decisions que el sindicat hagi de prendre respecte a les actuacions que estan relacionades directament amb les seves condicions laborals.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 31 d’octubre de 2018