La mediació per la vaga dels auxiliars de veterinària dels escorxadors finalitza sense acord

Es manté la convocatòria de vaga prevista els dies 5 i 6 de novembre

Aquest matí s’han reunit la representació dels treballadors i treballadores i la direcció de la Fundació Privada d’Indústries de la Carn (FIC), amb la mediació del Departament de Treball i la participació d’un representant del Departament de Salut de la Generalitat, per la vaga dels auxiliars de veterinària dels escorxadors convocada per als dies 5 i 6 de novembre.

La mediació ha finalitzat sense acord entre les parts. L’empresa s’ha negat a assegurar el cobrament dels salaris pendents dels treballadors i treballadores en un curt termini i tampoc ha volgut parlar de les reivindicacions que estem plantejant CCOO i UGT sobre les condicions de treball i el manteniment del poder adquisitiu d’aquests treballadors i treballadores.

CCOO, juntament amb la representació del comitè d’empresa, hem intentat arrencar un compromís a l’empresa en diverses ocasions, però ha estat impossible, de manera que no ens queda altra alternativa que mantenir la convocatòria de vaga prevista els propers dies 5 i 6 de novembre.

Demà hi ha convocada una reunió al Departament de Salut, en la qual la representació dels treballadors i treballadores manifestarem la nostra intenció de proposar una internalització de l’activitat que realitzen els auxiliars de veterinària dels escorxadors per tal d’evitar la situació d’incertesa que la FIC trasllada a la plantilla cada vegada que vol redefinir la seva relació amb l’Administració.