Javier Pacheco: “El valor de la concertación social”

Article publicat a la revista ‘Cataluña Económica’ (número 543)

El 24 de juliol, al CTESC (Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya), sindicats i patronals van ratificar el V Acord interprofessional de Catalunya i van realitzar-ne la signatura definitiva el 3 de setembre al Palau de la Generalitat, amb la presència del president Torra; el vicepresident Pere Aragonés; la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, i el conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani.

Aquest acord marca un punt d’inflexió en la tendència que el creixement econòmic tenia en relació amb el món del treball, on les empreses augmentaven els seus beneficis però els sous i les condicions de treball seguien empitjorant, perdent poder adquisitiu i precaritzant-se en el mercat de treball.

Per a Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, el diàleg social força el repartiment amb els treballadors del creixement de l’economia.

Podeu llegir l’article “El valor de la concertación social”, publicat a la revista Cataluña Económica número 543 o descarregar “El valor de la concertación social” en format PDF