CCOO i la resta de sindicats de l’escola concertada denuncien el conveni

En defensa del premi de fidelitat i d’un conveni adequat al segle XXI

El passat dimecres, 24 d’octubre de 2018, els sindicats representatius de l’escola concertada hem signat unitàriament la denúncia del Xè Conveni autonòmic de l’ensenyament privat concertat.

La Federació d’Educació de CCOO ha decidit participar en aquesta denúncia conjunta del conveni amb la intenció d’aconseguir un nou conveni col·lectiu adequat al segle XXI en què es recullin aspectes tan importants com la igualtat de gènere, la salut laboral i l’impacte de les noves tecnologies a les condicions laborals dels treballadors i treballadores de l’escola concertada.

També, cal que el nou conveni reculli les adequacions pertinents per poder dur a terme l’homologació plena amb el personal de l’ensenyament públic no universitari que la LEC recull. Aquesta homologació, tant salarial com de condicions de treball, hauria d’haver estat efectiva el 2012 i el 2017 respectivament.

Igualment, CCOO defensa el manteniment del premi de fidelitat que l’anterior conveni deixava en suspens i que, ja en el seu moment, el sindicat va avisar que, de facto, representava una supressió. Aquest va ser un dels motius pels quals CCOO no va signar aquell conveni.

És per tot això que la Federació d’Educació de CCOO reclama un conveni just, adequat a les condicions de treball actuals i que mantingui els drets que els treballadors i treballadores de l’ensenyament concertat han assolit després de molts anys de lluites i negociació.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 26 d’octubre de 2018