Els VII Premis Pompeu Fabra guardonen CCOO de Catalunya

El jurat dels VII Premis Pompeu Fabra va concedir a CCOO de Catalunya, juntament amb altres entitats, un reconeixement especial per la tasca realitzada, a través del seu Servei Lingüístic, en benefici del coneixement i de l’ús de la llengua catalana. Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, va recollir el guardó el 23 d’octubre al Teatre Nacional de Catalunya.

CCOO de Catalunya forma part del Cens d’entitats de foment de la llengua catalana, que agrupa fundacions i associacions d’àmbits ben diversos de tots els territoris de parla catalana. El cens és una agrupació de fundacions i associacions que duen a terme activitats per fomentar la llengua catalana dins del seu àmbit d’actuació. Per formar-ne part, les entitats han de preveure en els seus Estatuts la finalitat de foment de la llengua catalana o han de dur a terme activitats per impulsar-ne l’ús, com fa el sindicat a través del seu Servei Lingüístic des de fa trenta anys.

Amb els premis Pompeu Fabra, instituïts l’any 2008, el Departament de Cultura reconeix i premia les persones, entitats, empreses o organitzacions que contribueixen a la projecció social de la llengua catalana i que en fomenten l’ús. Per foment de la llengua s’entén la realització d’activitats que promouen actituds positives envers el català o tendeixen a incrementar-ne el coneixement o l’ús entre la població en general o en col·lectius concrets, i també la investigació sobre la llengua catalana o la seva situació.